Aktuelle ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg på anlegg i Nordland fylke
Øking av dagens sikkerhetsutrustning i tunnelene på E6 i Sørfold
De tunnelene dette dreier seg om er:
Tennflogtunnelen 805m
Daumannviktunnelen 822m
Løkthaugtunnelen 725m
Aspfjordtunnelen 1496m
Kalviktunnelen 2729m
Berrflogtunnelen 1407m
Kannflogtunnelen 759m
Gleflogtunnelen 501m
Rauhammartunnelen 1250m
Kobbhammartunnelen 837m
Middagsfjelltunnelen 2074m
Kobbskartunnelen 4457m
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boligområde i Bodø
Gnr/bnr: 37/160, 37/173, 37/203, 37/223, 37/251, 37/255, 37/259, 37/263, 37/264, 37/265, 37/266, 37/271, 37/272, 37/273, 37/274, 37/275, 37/278, 37/310
Adresse: Anneråsen, sør for Toppseilveien. Størrelse: 22 daa.
Det er planlagt å etablere 30-40 boenheter med tilhørende uteareal og infrastruktur. Det er fortrinnsvis planlagt leiligheter, men det kan være aktuelt å dele opp noen av rekkehusene i flere boenheter. Utnyttingsgrad er maks BYA=35%. Parkering er tenkt løst på egen tomt i øst og i felles carportanlegg i vest.
Sandblåsing og maling av Trollelven viadukt
Overflatebehandling av Trollelven viadukt. Arbeidet vil bestå av bl.a. sanblåsing og overflatebehandling under sviller (løfte spor), brua og 5 stk. KL-master. Pendelpilarer skal vaskes og males.
Reetablering av eksisterende transportbane for Nexans til betong kulvert i Rognan, Saltdal kommune
Rehabilitering av 415 meter av transportbane som ligger i Saltdal kommune, og brukes i hovedsak av Nexans for transport av kabler fra fabrikk til utskipnings-kai. Eksisterende rørkulvert (ø1600 mm) skal graves opp og fjernes.
Ny drensgrøft av komprimerende og drenerende masser inklusivt drens og overvannsystem skal etableres. Ny rektangulær betongkulvert med innvendige mål på 2000*1400 mm skal etableres i en tørr og stabil grøft. Kulverten skal tilbake- og overfylles med drenerende masser og det skal etableres en lukket grøft mellom Fiskvågveien og ny kulvert som leder vann til sandfang.
For å ivareta trafikksikkerheten skal kulverten overfylles mot Fiskvågveien og overfyllingen skal formes som en voll over kulverten. Kulverten skal bygges i vanntett utførelse.
For å gi plass til en utvidet grøft for kulvert og nye drensrør må deler av Fiskvågveien graves opp. Fiskvågveien skal reetableres og asfalteres i henhold til gjeldene krav for fylkesveg.
Uttak og utfylling av steinmasser på basen på Horvnes i Sandnessjøen
Denne entreprisen omfatter grunnarbeider i forbindelse med uttak av steinmasser i område I3 og I1 samt transport og utfylling av massene i området BI1. Massene skal fylles i sjøbassenget i området som er omkranset av tidligere utlagte omrammingssjeteer og tidligere utlagte fyllinger mot land og sjete for småbåthavn. Massene skal legges ut på eksisterende sjøbunn i området. På sjøbunnen ligger det sandmasser med varierende mektighet, og nederst mot berg er det konstatert bløte siltige leirmasser. For å minimere setninger for fyllingen og i eksisterende sjøbunn, skal eksisterende sjøbunn rives opp med gravmaskin før utfylling, slik at nye fyllmasser får fjellkontakt.
Utskifting og sanering av drivstofftank på Værøy
Det skal på Værøy byttes en nedgravd 40m3 GUP-tank, til en ny 20m3 GUP-tank, pga. skade på dagens tank. Den gamle GUP-tanken skal saneres og avhendes i henhold til miljøkrav. Ny tank skal leveres og monteres i henhold til leggeanvisning fra produsent og kobles til eksisterende rør.
Oppgraderingstiltak av vei og VVA-anlegg i Stokmarknes
Fra investeringsbudsjett 2020-2023.
Vegen skal rehabiliteres fordi strekningen har gamle VA-ledninger og er ikke utbygd med overvannsledning.
Utskifting av ca 200 m VA-ledninger, legging av overvannsledning og oppbygging av gata.
Utskifting av fordelingskum i Dønna kommune
Fra økonomiplan 2022-2025. Fordelingskum må byttes ut og erstattes med en større plassbygd kum med overbygg. Det må legges til rette for overvåkning av vannmengder og trykk til Glein, Løkta og hovedledning nordover via Åkerøya.
Rassikring ved vei i Trofors
På bergskjæring ved Turmoveien er det registrert til dels store mengder med løst berg og delvis nedfall på veg. For å unngå nedfall på trafikkert veg bør bergskjæringen renskes og eventuelt sikres med bolt.
Gratistilbud
til bedrifter!
Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.