Aktuelle ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg på anlegg i Nordland fylke
Oppgradering av 132 kV kraftledning i Saltstraumen
32 kV ledning fra Saltstraumen transformatorstasjon til Sundsfjord transformatorstasjon. Ledningen er omtrent 40 km lang og vil gå gjennom Bodø kommune, Gildeskål kommune og Beiarn kommune i Nordland.
Fornyelse av kraftstasjon i Lødingen
Transformering: Reaktor (eksisterende) 40 MVAr, kondensatorbatteri 30 MVAr.
Spenningsnivå: 132.
Antall bryterfelt: 6 stk 132 kV2-brygerfelt og plass til reservefelt.
Drift og vedlikehold på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg i Nordland fylkeskommune
Bindal, Sømna, Brønnøy, Vega, Vevelstad, Alstahaug, Dønna, Herøy, Leirfjord, samt deler av Hemnes.
Veinettet omfatter totalt 794 kilometer vei, hvorav 29 kilometer er gang- og sykkelvei
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger i Svolvær
Ca. 130 dekar. Deler av eiendommene gnr/bnr 16/1, 16/2, 16/6, 16/14, 16/243, 16/280 og 16/284 samt tilliggende vegareal langs deler av Kongsvatnveien og Ørnveien i Vågan kommune. Hovedformålet med planarbeidet er å legge til rette for en boligutbygging som tar utgangspunkt i arealdisponeringen vist i kommunedelplanen for området. Forslagstillers planinitiativ er et boligområde med tilhørende uteoppholdsarealer, ny vegforbindelse mellom Ørnveien og Kongsvatnveien, sti langs Leirosen, utfylling i sjø, småbåthavn samt nødvendig infrastruktur.
Utvidelse av grav- og urnelund i Hadsel kommune
Ca 21,6 daa. Formålet med planarbeidet er å legge til rette for en utvidelse av Haug grav- og urnelund, for å imøtekomme kravene om gravdekning i gravferdsloven. Det skal sees på arealer for nye kistegraver, samt muligheter for urnelund/minnelund og utvidelse av den muslimske delen av grav- og urnelunden.
Reparasjon av molo i Bø kommune
Buholmen molo ble bygget i 1980 og er konstruert som rausmolo med støpt dekke og brystningsvern av betong.Moloen er påført skader som følge av påkjenning fra bølger. Indirekte årsak til dette antas å være ikke tilstrekkelige reparasjoner, samt noe bratt skråningsvinkel og ustabil fyllingsfot.Oppdraget innebærer utbedring av skader som i hovedsak omfatter manglende blokkog utvasket filterlag. Reparasjonene medfører at deler av betongdekke og deler av brystningsvern må rives og reetableres. I tillegg må fyrlykt fjernes midlertidig og fundament til denne må rives og reetableres.Molohodet ble forsøkt reparert i 2019. Den gang ble ikke fyrlykt og fundament fjernet. Dette ga begrenset tilkomst til deler av skadestedene og reparasjonen ga ikke tilfredsstillende stabilitet. Størrelsen på dekkblokker varierer, men W50 anslås til 10 tonn.
Fornying av fortau og gater i Kabelvåg
Fornying av fortau og gater i Kabelvåg ifm samarbeidsprosjekt Elmea- og egen VA-avdeling. Det skal legges ny infrastruktur som krever graving i gateløp/fortau, rasjonelt å gjøre fornying av gater og fortau samtidig. Det vurderes at deler av prosjektet vil kunne kvalifisere til å få trafikksikkerhetsmidler. Eventuell ekstern støtte kommer da til avkortning på egeninvestering. Opprinnelig planlagt i 2024, men skyves ut i perioden da også samarbeidsparter trenger mer tid før man er klar til oppstart.
Fjerning og utkjøring av jordmasser i Vestvågøy kommune
Det skal «renskes» bort jord ned til fjellryggen. Det vil bli utlyst egen konkurranse senere ift fjerning av fjellmasser.Det skal fjernes jordmasser ned til samme nivå som omkringliggende tomter, ca. til kotehøyde 5 moh.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.