Aktuelle ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg på anlegg i Rogaland fylke
Flomsikringstiltak i Varhaug
Tiltaket omfatter flomsikringstiltak på 1,2 km. Tiltakene skal utføres mellom Opstadvegen og Dysjalandsvegen.Tiltaket omfatter en kombinasjon av utvidelse av åna og flomkonstruksjoner langs utsatte strekninger av elveløpet. Brattlandsåna krysses av en jernbanebro ved Møllevegen. I dette området skal eksisterende GS/turveg heves, og det skal etableres flommur.
Tilrettelegging for gående i Øvre Holmegate i Stavanger
Oppgradering av 2 vestre kvartalene av Øvre Holmegate til gågate av belegningsstein.
Arbeidene omfatter i hovedtrekk følgende:Kabelarbeider Det skal legges lavspentkabler iht. vedlagt plan.Det skal legges belysningskabler og installeres belysningsfundament iht. vedlagt plan.Eksisterende kabler skal ivaretas. Dersom eksisterende kabler ligger i vegoverbygning skal disse senkes slik at kabelen og omfylt kabelsand ligger under vegoverbygning. Veiarbeider Ca. 150 løpemeter med vegdekke skal skiftes ut. Sandfanger skal skiftes ut.
Rehabilitering av VA-ledning i Jørpeland
Eksisterende vann- og avløpsledninger i området Dalavegen/Myrull er i dårlig forfatning og må rehabiliteres. Det er fellesledning for avløps som skal separeres. Det skal i tillegg etableres ny vannledning og brannkummer som erstatter gammel støpejernsledning.
Rehabilitering av bru i Haugesund
Byggetiden på prosjektet er delt inn i to frister og over to sesonger (sommerhalvår
2025 og 2026)
Delfrist 1:
- Oppstart: 22.04.2025
- Ferdigstillelse: 2025-10-31
Delfrist 2:
- Oppstart: 01.04.2026
- Ferdigstillelse hele prosjektet: 2026-10-30
- Overtakelse 31.10.2026
Oppryddingstiltak i sjøbunnen i Hundvåg bydel, Stavanger
Hensikten med planen er å legge forholdene til rette for å gjennomføre oppryddingstiltak i den forurensede sjøbunnen i Galeivågen, herunder å avklare om det kan etableres et deponi for forurensede masser som fjernes, i den ytre delen av vågen.
Gnr/bnr: 7/62, 7/1691, 51/136 og 51/94.
Utskifting, reparasjon og oppsetting av nytt rekkverk i stål på riksveger i Rogaland og Vestland sør
10 delkontrakter.
A: E39 Stord; 15 jobber, hovedsakelig rekkverksender som skal skiftes.
B: E39 Sveio; 10 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
C: E39 Sveio; 13 jobber, utskifting av gammelt rekkverk gjennom tettstaden Førde.
D: E39 Sveio; 9 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
E: E39 Tysvær; 3 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
F: E39 Tysvær; 16 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
G: E39 Tysvær; 17 jobber fordelt på ulike styrkeklasser, gammelt rekkverk på
trestolper som skal fornyes.
H: E134 Ullensvang; 4 jobber med samlet lengde 714 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
I: E134 Ullensvang; 7 jobber med samlet lengde på 1438 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
J: E134 Karmøy /Haugesund; 15 jobber i tettbygd strøk med stor trafikkmengde.
Utskifting, reparasjon og oppsetting av nytt rekkverk i stål på riksveger i Rogaland og Vestland sør
10 delkontrakter.
A: E39 Stord; 15 jobber, hovedsakelig rekkverksender som skal skiftes.
B: E39 Sveio; 10 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
C: E39 Sveio; 13 jobber, utskifting av gammelt rekkverk gjennom tettstaden Førde.
D: E39 Sveio; 9 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
E: E39 Tysvær; 3 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
F: E39 Tysvær; 16 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
G: E39 Tysvær; 17 jobber fordelt på ulike styrkeklasser, gammelt rekkverk på
trestolper som skal fornyes.
H: E134 Ullensvang; 4 jobber med samlet lengde 714 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
I: E134 Ullensvang; 7 jobber med samlet lengde på 1438 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
J: E134 Karmøy /Haugesund; 15 jobber i tettbygd strøk med stor trafikkmengde.
Utskifting, reparasjon og oppsetting av nytt rekkverk i stål på riksveger i Rogaland og Vestland sør
10 delkontrakter.
A: E39 Stord; 15 jobber, hovedsakelig rekkverksender som skal skiftes.
B: E39 Sveio; 10 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
C: E39 Sveio; 13 jobber, utskifting av gammelt rekkverk gjennom tettstaden Førde.
D: E39 Sveio; 9 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
E: E39 Tysvær; 3 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
F: E39 Tysvær; 16 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
G: E39 Tysvær; 17 jobber fordelt på ulike styrkeklasser, gammelt rekkverk på
trestolper som skal fornyes.
H: E134 Ullensvang; 4 jobber med samlet lengde 714 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
I: E134 Ullensvang; 7 jobber med samlet lengde på 1438 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
J: E134 Karmøy /Haugesund; 15 jobber i tettbygd strøk med stor trafikkmengde.
Utskifting, reparasjon og oppsetting av nytt rekkverk i stål på riksveger i Rogaland og Vestland sør
10 delkontrakter.
A: E39 Stord; 15 jobber, hovedsakelig rekkverksender som skal skiftes.
B: E39 Sveio; 10 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
C: E39 Sveio; 13 jobber, utskifting av gammelt rekkverk gjennom tettstaden Førde.
D: E39 Sveio; 9 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
E: E39 Tysvær; 3 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
F: E39 Tysvær; 16 jobber, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
G: E39 Tysvær; 17 jobber fordelt på ulike styrkeklasser, gammelt rekkverk på
trestolper som skal fornyes.
H: E134 Ullensvang; 4 jobber med samlet lengde 714 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
I: E134 Ullensvang; 7 jobber med samlet lengde på 1438 m, gammelt rekkverk på trestolper som skal fornyes.
J: E134 Karmøy /Haugesund; 15 jobber i tettbygd strøk med stor trafikkmengde.
Legging av dekke på sykkelvei i Luravika
Fra grensen til Stavanger, langs Luravika, er i dag grusvei. Planen er å legge barrikaddekke/hardt grusdekke på deler av turveien. Dette vil forbedre forholdene for sykklende.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.