Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen

Planlagte ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg på anlegg i Nordland fylke

Alstahaug (4)
Andøy (4)
Beiarn (2)
Bindal (1)
Bodø (17)
Brønnøy (2)
(1)
Dønna (0)
Evenes (2)
Fauske (0)
Flakstad (5)
Grane (1)
Hadsel (5)
Hamarøy (8)
Hemnes (5)
Herøy (3)
Leirfjord (3)
Lurøy (1)
Lødingen (2)
Meløy (68)
Moskenes (4)
Narvik (13)
Nesna (0)
Rana (10)
Rødøy (0)
Røst (3)
Saltdal (3)
Sortland (4)
Steigen (4)
Sømna (3)
Sørfold (3)
Træna (1)
Værøy (2)
Vefsn (0)
Vega (0)
Vevelstad (1)
Vågan (6)
Øksnes (0)
Utbedring av E6 Sørelva-Borkamo i Saltdal
Utbedring av strekning med dårlig geometrisk standard.
Forlengelse av kryssingsspor mm. i Søsterbekk i Narvik
Ligger på prioriteringslisten på Ofotbanen (NTP 2014-2023).
Utdyping av fiskerihavn, Andenes
Tiltak i fiskerihavner. Forslag for perioden 2018-2023.
Rassikring/varslingsanlegg og radar på Fylkesveg 837 Høgfjord i Lødingen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1043m.
Flytting av veg i fylling i sjø/strandsone på E10 Ramberg i Flakstad
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor middels. 1002m.
Forbedring av to-feltsvei ved Bodø (Bypakke Bodø)
Marginalprosjekt. 1050m 4-feltsveg inkl. parallell gang/sykkelveg (rv. 80), 600m ny 2-feltsveg med fortau, inkl. bru over jernbanen (kommunal veg), rundkjøring i krysset mellom disse, gang/sykkelveg mellom rv. 80 og Mørkvedlia med kulvert under rv.80 og jernbanen.
Nytt skredoverbygg på E10 Smorten I i Vestvågøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor middels. 354m. Nasjonal turistveg.
Oppgradering av E10 Myrlandstunnelen i Hadsel
1965m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2019-2021.
Rassikringstiltak/ny tunnel og fangvoll, Napp-Storsandnes
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor høy. 728m.
Utvidelse/ombygging av transformatorstasjon i Bodø
Utvidelse av eksisterende stasjonsbygning i Vestbyen transformatorstasjon, nytt 132 kV Blue-GIS koblingsanlegg, ny 132/22/11 kV transformatorer på inntil 50 MVA, en 132 kV spole på 15 – 150 A, nytt 22 kV anlegg og nødvendige utvidelser av 11 kV anlegget og kontrollanlegg.
Oppgradering av Rv 827 Stetindtunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 2759m.
Oppgradering av Rv 827 Tømmeråstunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 563m.
Oppgradering av Rv 827 Efjordtunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 1620m.
Utbedring av Riksveg 827 Brattlitunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 3606m.
Oppgradering av Rv 827 Nipviktunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 980m.
Utbedring av Riksveg 827 Kjøpsviktunnelen i Tysfjord
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 784m.
Sanering og oppgradering vann- og avløpsnett på Reinsletta, Bypakke Bodø
Planområdet omfatter hele Reinslettveien, sideveier til Reinslettveien, deler av Kirkeveien og areal ved drop-off sone utenfor Saltvern skole. Bakgrunn for planen er at det skal legges nytt vann og avløp (VA) i Reinslettveien. I forbindelse med dette er Byutvikling bedt om å utarbeide reguleringsplan som også skal legge til rette for sykkel i Reinslettveien. Hensikten med planen er dermed å legge til rette for legging av ny vannledning, og å legge til rette for sykkel i tråd med kommunedelplan for sykkel, 2018 – 2025. Planen skal også tilrettelegge for bedre fremkommelighet for myke trafikanter. Trygg skolevei for elever ved Saltvern skole er også prioritert i planarbeidet.
Forlenging av portal og overbygg på Rv 827 Brattlia i Tysfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor middels. 497m.
Oppgradering av E6 Kobbskaret tunnel i Sørfold
En av tunnelene som skal oppgraderes etter tunnelforskriften.
Utbedring av Fv 82 Sortland-Risøyhamn, delstrekning C
Vegen skal forsterkes og utbedres til 6,5m bredde. Ca 4,6 km. Sortland-Risøyhamn skal bygges ut i 6 etapper.
Utbedring av vei, Mortenstrand-Bogøy i Steigen
Veiutbedring ved Cermaqs lakslakteri i Steigen.
Utbygging av havn, næring og industri i Gildeskål
Fra komunens budsjett- og økonomiplan 2022-2025.
Utbedring av ferjekai på Husøy
Deler av eksisterende tilleggskai må rives og erstattes på grunn av omfattende korrosjonsskader.
Utfylling av masser langs Sandvika sjøfront ved Lakseberget i Bærum kommune
Prosjektet gjelder utfylling av masser langs Sandvika sjøfront ved Lakseberget, for opparbeidelse av verdifullt landareal.
Sikring av vannforsyning i Vik, Leknes
Anlegget innehar ikke den kvalitet som er nødvendig for å sikre stabilt og sikkert drikkevann.
E6 Umskard tunnel i Rana, utbedring
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 3739m.
Rassikring av eksisterende Fylkesveg 17 Meløy(Ørnes)-Glomfjord
Ca 1800m. Reguleringsplan for Spildra-Eidbukt, Neverdalen-Selstad og Glombergan-Setvikdalen utføres sammen
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boligområde i Evenes
Planarbeidet omfatter eiendommene gnr./bnr. 5/8, 5/55, 5/64, 5/74, samt deler av 5/8, 5/17, 36/1 og 0/0. Det foreslås etablert opptil ca. 200 eneboliger og flermannsbolig i 1-2 etasjer. Flermannsboliger er en blanding av 2-, 4- og 6-mannsboliger.
Riving av bru på Fylkesveg 828 i Herøy
Ny bru vil ha to kjørefelt og fortau. Seilingshøyden vil bli 9 meter.
Kulvert, utflytting av veg og voll på E10, Heggelva Fiskefjord i Lødingen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. 533m.
Rehabilitering av sentrumskaiene i Bodø Havn
Gjelder kaiene: Dampskiskai nord Østbrekken Lillebrekken
Utvidelse av industrikai i Røst
Ett samarbeidsprosjekt mellom fylkeskommune og kommune.
Utlegging av veg og voll på E10 Brettvika i Hadsel
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor middels. 199m.
Tilrettelegging til byrom i Bodø
Planen skal legge til rette for bruk av Moloveien i tråd med målsetninger i kommuneplanens arealdel, 2018 – 2030. Moloveien skal planlegges på myke trafikanters premisser og det skal legges til rette for aktivitet og opphold for Bodøs befolkning og besøkende. Planen skal legge til rette for en opprusting av Fiskerkaia på moloen. De eksisterende redskapsbuene er utdatert og svarer ikke til behovet for lagring av utstyr som benyttes i forbindelse med dagens fiske. Planen legger til rette for å rive eksisterende bygninger og å bygge nye redskapshus.
Utbedring av dammer ved Førstevatn i Narvik kommune
Narvik Vann KF skal utbedre eller bygge nye dammer ved Førstevatn i Narvik kommune
Separering av spill- og overvannsledninger på Storeidøya i Vestvågøy kommune
Vestvågøy kommune planlegger å samle kommunalt spillvann fra områdene Leknes, Fygle og Gravdal til et fremtidig felles renseanlegg for spillvann på Storeidøya. Dagens ett-rørsystem for avløp gjør det vanskelig å få til et velfungerende renseanlegg grunnet store overvannsmengder sammen med spillvannet. Det er derfor viktig å separere spillvann og overvann i to rørsystemer slik at spillvann kan føres til renseanlegg, og overvann kan slippes urenset ut i resipient.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av landskapshotell, hytter mm i Vesterålen
Hensikten med reguleringen er å legge til rette for utbygging av fritidsboliger, Landskapshotell med utleieenheter og lagerbygg/servicebygg ved kysten, samt naust/servicebygg ved småbåthavn. Området befinner seg mellom Dingelvika og Mårsundvågen.
Trafikksikkerhetstiltak i Vestvågøy
For boligområdet knyttet til Tore Hjorts vei, Villaveien og Vardeveien, basert på følgende forutsetninger: stenging av Gymnasveien, enveiskjøring i Vardeveien, tilknytting til 4-arms kryss på E10. Videre skal felles lekeplass for boligområdet, og muligheten for fortetting langs en eventuell ny trasé mot Storvollveien vurderes som en del av planarbeidet.
Rehabilitering av vei, vann og avløp i Mo i Rana, Rana kommune
- Rehab VVA Hubergveien inklusive Ulvestien og Parkveien, Selfors.
Rehabilitering av vei, vann og avløp i Mo i Rana, Rana kommune
- Rehab VVA Ormbakken og Krøtabakken vest, Ytteren.
Rehabilitering av vei, vann og avløp i Mo i Rana, Rana kommune
- 4.1 Rehab VVA Hauabakken sør og Tverrgata, Ytteren, 4.2 Hauabakken nord og midtre Sankthansveien.
Rehabilitering av vei, vann og avløp i Mo i Rana, Rana kommune
- 2.1 Rehab VVA Nedre Fageråsen vest og Øvre Fageråsen, 2.2 Nedre Fageråsen øst og Redvald Knutsons vei.
Rehabilitering av vei, vann og avløp i Mo i Rana, Rana kommune
- Rehab VVA Engliveien, Raheveien, Løgstørveien del 1 og del 2, Gruben.

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.