Alle planlagte anleggsprosjekter i Oslo
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Stasjonen har to adkomster. Adkomst A ligger i Hoffsveien 9. Adkomst B ligger i Hoffsveien, mellom jernbanen (Drammensveien 157) og Harbitzalléen 2A. I likhet med den tidligere regulerte løsningen for Skøyen stasjon vil adkomst B ved Hoffsveien bli integrert i Tingstuveien 31.
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Plattformens dybde under terreng: 44 m.
Antall heiser: 9.
Antall rulletrapper til mesanin: 4.
Antall kubikk betong: 35.000 m3 inkl. vanntett støp.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Opparbeidelse av infrastruktur for nytt byområde i Søndre Nordstrand
Reguleres sammen med flere boligprosjekter i området. Oslo kommune, JM Norge AS, Obos Nye Hjem, Selvaag AS, Block Watne AS og ca. 130 private grunneier på området. Eventuelt en søppelsug i området. Ca. 4000 dekar stort område i sørøst i Oslo. Kan bygge 9000 boliger totalt.
Oppgradering av kollektivknutepunkt på Bryn i Oslo
Samarbeidsgruppen ledes av Plan- og bygningsetaten (PBE), og består av EBY, Bymiljøetaten (BYM), Ruter, Sporveien, Statens vegvesen Region Øst, Bane NOR og Jernbanedirektoratet.
Gnr/bnr: 999/185, 137/1 m.fl.
Alternativ 1: bolig (105-120 stk), næring, bussanlegg: 12210 m2.
Alternativ 2: bolig (40 stk), kontor, bussanlegg: 14000 m2.
Alternativ 3: Flerbrukshall, park og bussanlegg: 6120 m2.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Nybygg av adkomst på stasjon i Oslo
Sikring av gammelt tverrslag mellom plattform 2 og 4, etablering av sjakt i fjell for ny utgang med trapp og heis til Finnmarksgata mot Tøyenparken.
Utvidelse av vendekapasitet ved Sporveiens anlegg i Muselunden, Oslo
Forlengelse av eksisterende sportrase med estimert 10-20 meter i Muselunden. Bygging av kryssveksel i eksisterende trase og mindre korrigering av eksisterende sportrase i tilknytning til dette. Bygging av to plattformer for av- og påstigning fra trikk som snur og kjør i retning Trondheimsveien. Bygging av hvilebrakke for førere.
Stalling av trikker og infrastrukturvedlikehold ved Holtet trikkebase i bydel Nordstrand, Oslo
Gnr/bnr: 154/61, 154/73, 154/75, 154/87, 154/88, 155/19, 155/22, 155/23, 155/4, 155/59, 999/223.
Etablering av ny sykkeltrasé mm i Oslo
Gnr/bnr: 224/348, 999/845, 223/20, 999/410, 224/374, 76/277, 76/175, 76
/174, 76/171, 76/176, 76/13, 76/299, 250/15, 76/311, 76/75, 76/102, 999/387.
Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49.
Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe.
Nybygg av gang-og sykkelbru på Bryn i Oslo
Brulengde total : 71,60 meter.
Bordgang total : 110 meter.
Antall spenn : 8.
Lengste spenn : 15,50 meter.
Konstruksjon : Stålkasse / stripefundament (betong).
Gnr/Bnr: 144/19, 939, 1597.
Utbedring av gang-og sykkelvei i bydel Grünerløkka/Bjerke, Oslo
Ca 400 meter. Oppgradering av gate med nye sykkelfelt og grøntområde for overvann.
Gnr/bnr: 250/15, 83/32, 61, 113, 248, 465, 33, 15, 294, 201, 37, 19, 514 og 112.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.