Alle planlagte anleggsprosjekter i Oslo
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Stasjonen har to adkomster. Adkomst A ligger i Hoffsveien 9. Adkomst B ligger i Hoffsveien, mellom jernbanen (Drammensveien 157) og Harbitzalléen 2A. I likhet med den tidligere regulerte løsningen for Skøyen stasjon vil adkomst B ved Hoffsveien bli integrert i Tingstuveien 31.
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Plattformens dybde under terreng: 44 m.
Antall heiser: 9.
Antall rulletrapper til mesanin: 4.
Antall kubikk betong: 35.000 m3 inkl. vanntett støp.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Opparbeidelse av infrastruktur for nytt byområde i Søndre Nordstrand
Reguleres sammen med flere boligprosjekter i området. Oslo kommune, JM Norge AS, Obos Nye Hjem, Selvaag AS, Block Watne AS og ca. 130 private grunneier på området. Eventuelt en søppelsug i området. Ca. 4000 dekar stort område i sørøst i Oslo. Kan bygge 9000 boliger totalt.
Oppgradering av kollektivknutepunkt på Bryn i Oslo
Samarbeidsgruppen ledes av Plan- og bygningsetaten (PBE), og består av EBY, Bymiljøetaten (BYM), Ruter, Sporveien, Statens vegvesen Region Øst, Bane NOR og Jernbanedirektoratet.
Gnr/bnr: 999/185, 137/1 m.fl.
Alternativ 1: bolig (105-120 stk), næring, bussanlegg: 12210 m2.
Alternativ 2: bolig (40 stk), kontor, bussanlegg: 14000 m2.
Alternativ 3: Flerbrukshall, park og bussanlegg: 6120 m2.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Etablering av ny sykkeltrasé mm i Oslo
Gnr/bnr: 224/348, 999/845, 223/20, 999/410, 224/374, 76/277, 76/175, 76
/174, 76/171, 76/176, 76/13, 76/299, 250/15, 76/311, 76/75, 76/102, 999/387.
Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49.
Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe.
Nybygg av adkomst på stasjon i Oslo
Sikring av gammelt tverrslag mellom plattform 2 og 4, etablering av sjakt i fjell for ny utgang med trapp og heis til Finnmarksgata mot Tøyenparken.
Utvidelse av vendekapasitet ved Sporveiens anlegg i Muselunden, Oslo
Forlengelse av eksisterende sportrase med estimert 10-20 meter i Muselunden. Bygging av kryssveksel i eksisterende trase og mindre korrigering av eksisterende sportrase i tilknytning til dette. Bygging av to plattformer for av- og påstigning fra trikk som snur og kjør i retning Trondheimsveien. Bygging av hvilebrakke for førere.
Stalling av trikker og infrastrukturvedlikehold ved Holtet trikkebase i bydel Nordstrand, Oslo
Gnr/bnr: 154/61, 154/73, 154/75, 154/87, 154/88, 155/19, 155/22, 155/23, 155/4, 155/59, 999/223.
Oppgraderingen av trikketraseen på Trondheimsveien i Oslo
Oppgraderingen av trikketraseen i Trondheimsveien omfatter blant annet utskifting av hele kontaktledningsanlegget fra Nybrua til Sinsenkrysset, som gir kjørestrøm til trikken. I tillegg skal trikkeskinner og -fundament skiftes mellom Rosenhoffgata og Sinsenkrysset holdeplass, Rosenhoff holdeplass skal gjøres bedre og mer tilgjengelig for de reisende, og strekningen får nytt jordingsanlegg og flere tekniske oppgraderinger som er nødvendige for å møte fremtidens behov for kollektivtransport.
Nybygg av gang-og sykkelbru på Bryn i Oslo
Brulengde total : 71,60 meter.
Bordgang total : 110 meter.
Antall spenn : 8.
Lengste spenn : 15,50 meter.
Konstruksjon : Stålkasse / stripefundament (betong).
Gnr/Bnr: 144/19, 939, 1597.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.