Nybygg av 420 kV kraftledning mellom Lebesby og Seidafjellet, Varangerbotn
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 74 km.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV. Del av ny kraftledning Skaidi - Varangerbotn.
Rassikring/ny tunnel på Rv 93 Kløfta i Alta
Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 100m
Nybygg av kraftverk mellom Lebesby og Tana kommuner i øst og Porsanger kommune i vest
100 til 267 vindturbiner. Mellom 3 og 8 MW per turbin, samlet effekt ca 800 MW. Areal ca. 78 km2.
Nybygg av havne- og næringsområde i Sør-Varanger
De har planer om å bygge ut omtrent én million kvadratmeter med kai, vei og infrastruktur rett rundt odden fra Kirkenes sentrum. Utbyggingen skal skje gradvis. I første trinn er det snakk om å utvikle omlag 300 mål med kaiområde. Det første trinnet som vi må få på plass er en ordentlig veiforbindelse med kaifront. Med kai, vei og område, så vil det nok koste 300-400 mill. kr.
Oppgradering av E75 Vardø tunnel
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 2895m.
Rassikring/ny tunnel på Fylkesveg 883 Skillefjord nord i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, løsmasse. Skredfaktor middels. 2850 meter.
Nybygg av kraftledning i Skaidi
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 80 km. Berørte kommuner: Lebesby, Tana og Nesseby.
Etablering av vindkraftverk i Gamvik kommune
Søkt produksjon 2550,00 GWh. Søkt effekt 750,00 MW. Gnr/bnr 7/1, 10/1 mfl.
Nybygg av vindkraftverk i Vadsø kommune
Søkt produksjon 480,00 GWh. Søkt effekt 151,00 MW.
Nybygg av vindkraftverk i Måsøy kommune
Søkt produksjon 1020,00 GWh. Søkt effekt 300,00 MW.
Ny 132 kV forbindelse fra Adamselv til Kjølleford og Mehamn i Lebesby og Gamvik kommuner
LeGa Nett AS har startet planleggingen av en ny 132 kV forbindelse fra Adamselv til Kjøllefjord og Mehamn i Lebesby og Gamvik kommuner. Flere ulike system- og traséløsninger er under vurdering. Meldte løsninger omfatter en ca. 85 km lang 132 kV forbindelse fra Statnetts nye transmisjonsnettstasjon i Adamselv til ny transformatorstasjon i Kjøllefjord, inkludert mulige koblingsanlegg for innmating av kraft fra vindkraftverk enten ved Laksefjorden eller Digermulen. I tillegg meldes en 12 – 23 km lang 132 kV forbindelse til Mehamn transformatorstasjon som en avgreining fra forbindelsen Adamselv – Kjøllefjord. Lengden på denne avgreiningen vil avhenge av valg av trasé til Kjøllefjord og dermed plassering av avgreiningspunkt. De meldte løsningene legger også til rette for et større, planlagt forbruksuttak i Kjøllefjord.
Utbedring av Fylkesveg 98 Ifjord-Lakselv
13 mil. I Handlingsprogram for fylkesveg 2019-2022.
Nybygg av vindkraftverk på Porsangerhalvøya
Planområdet for selve vindkraftverket er på ca. 50 km2 . En vindpark i størrelsesorden av 200 MW vil ha en utbredelse på anslagsvis 20 km2.
Nybygg av vindkraftverk på Nordkinnhalvøya
Planområdet er på ca. 100 km2 . En vindpark i størrelsesorden av 500 MW vil ha en utbredelse på anslagsvis halvparten dvs. 50 km2 .
Rassikring/overbygg og fanggjerde på Fylkesveg 8830 (tidligere fv. 19) Store Lerresfjord sør I-IV i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 190m.
Nybygg av vindkraftverk i Gamvik
Søkt produksjon 1600,00 GWh. Søkt effekt 450,00 MW.
Rassikring/ny tunnel på Rv 94 Leirvikfloget i Hammerfest
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 413m. Skredfaktor høy.
Nybygg av damturbin som drives av energi fra smeltverk ved Skallelv på Vadsøya
Hele prosjektets ca totalkostnad er ca 2 miljarder.
Oppgradering av Rv 94 Stallogargotunnelen i Kvalsund
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 2298m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Oppgradering av E69 Nordkapptunnelen (undersjøisk tunnel)
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 6870m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Oppgradering av E69 Honningsvågtunnelen i Nordkapp
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 4440m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Etablering av reiselivsanlegg på Janesnes i Talvik
Gnr/bnr: 11/155, 47, 50, 89, 103, 98. Ombygg av sykehjem til hotell, konferanse og turistaktivitet. Nybygg av 150-200 hytter.
Rassikring på Fylkesveg 882 Leirvika i Loppa
Støtte forebygninger og/eller fanggjerder for stein og snø. Det er planlagt en 700 m lang tunnel.
Utflytting av veg, voll mm på E69 Skipsfjorden I, Magerøya i Nordkapp
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 400m. Skredfaktor middels.
Forlengelse av overbygg og skedevoller på E6 Njirran øst i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype sør. 475m. Skredfaktor høy.
Etablering av cruise- og flerbrukskai i Bukta, Alta kommune
Områdeplan: Bukta industri- og kommunikasjonsområde.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 8028 (tidligere fv. 132) Porsa i Kvalsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 162m.
Videreutvikling av Urnesbukta marina og fiskerihavn i Alta
Gnra/bnr: 30/77 samt 1/160, 177. Planområdet er på ca. 120 daa. Planarbeidet har til formål å legge til rette for videreutvikling av Urnesbukta marina og fiskerihavntil i sum ca. 220 liggeplasser for fritidsbåter og fiskefartøy. I tillegg har planen til formål å rydde i ett gammelt steinbrudd på Innerberget slik at et lagerseksjonsbygg til sjørettet næring kan etableres inntil foten av steinbruddet. Det planlegges for inntil 15 lagerseksjoner.
Utvidelse av havn i Tana
I hovedområdet tenkes det blant annet fiskemottak, bølgedemper, molo, større flytebrygge, naust/sjøboder, fiskehjell, båtopplag på land og etablering av parkeringsplasser, i tillegg til eksisterende kai med anlegg. I det nordlige planområdet (sirkelen) er det tenkt fylling i sjø i forbindelse med utdyping av havna.
Nybygg av transformatorstasjon i Lebesby kommune
For ny 420 kV ledning Skaidi- Hammerfest. Ny Lebesby transformatorstasjon i Adamsfjordalen erstatter Statnetts eksisterende transformatorstasjon ved Adamselv kraftstasjon.
Rassikring for snø og stein på Fylkesveg 8024 Akkarfjord
Skredtype snø og stein. Skredfaktor middels.
Utdyping av fiskerihavn, Mehamn i Gamvik
Tiltak i fiskerihavner. Forslag for perioden 2018-2023.
Nettilknyting fra transformatorstasjon i Adamselv til sentralnettet i Finland for Davvi Vindkraftverk
Nettilknyting i Lebesby og Tana kommuner til Davvi vindkraftverk med 100 til 267 vindturbiner. Mellom 3 og 8 MW per turbin, samlet effekt ca 800 MW. Areal ca. 78 km2.
Nybygg av vannkraftverk ved Loppa
18,64 GWh. 10 m2 lukehus ved inntak. Kraftstasj; 120-150m2
Fangvoll på E6 Skredfjellet-Vaddekeip, Langfjorden i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 1400m. Skredfaktor middels. Bruk av masser fra parsell 1, Alta vest til å bygge voller/ev kombinert med utflytting av veg.
Nybygg av brann- og redningssenter i Hammerfest kommune
Planområdet er på ca 53. daa. Bygget skal primært huse brann- og redningstjenesten, sekundært muligens også politistasjon, sivilforsvaret, prehospitale tjenester og ambulansetjenesten. Da stasjonen kun vil oppta en liten del av arealet innenfor planområdet, ønsker kommunen at arealet i bakkant reguleres til næringsformål. Samferdselsanlegg innenfor området blir også et viktig aspekt, da det skal sikres vegadkomst til området vest for planområdet. Et annet viktig moment blir å sikre en trasé for reindrifta. Gnr/bnr: 17/2, 17/170, 17/157, 17/1.
Nybygg av hangar på Høybuktmoen i Kirkenes
Eksisterende hangar skal rives. Bygging av ny hangar. Ny hangar med innredning og grunn og betongarbeider.
Utdyping av fiskerihavn, Sørvær i Hasvik
Tiltak i fiskerihavner. Forslag for perioden 2018-2023.
Utdyping av farled ved Leirpollen i Tana
Totalkostnad for utdypning av innseilingen og bygging av fundament for sjømerke: 100 mnok.
Støtteforbygninger og voll på E69 Skipsfjorden II, Magerøya
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 200m. Skredfaktor middels.
Utbedring av Fylkesveg 888 Ifjord-Lebesby
I Handlingsprogram for fylkesveg 2019-2022.
Utdyping av farled ved Leirpollen i Tana
Totalkostnad for utdypning av innseilingen og bygging av fundament for sjømerke: 100 mnok.
Rassikring/skredsikring for snøras på Fylkesveg 894 i Lebesby
Skredtype snø, løsmasse, skredfaktor lav.
Om- eller nybygg av brannstasjon i Øksfjord
Det skal ses på muligheten for ombygging av eksisterende byggningsmasse, eller om det må bygges nytt.
Fornyelse av Hatterelv bru på E6 i Alta
I Handlingsprogram 2018-2023.
Utdyping av fiskerihavn, Svartnes i Vardø
Kystverkets handlingsprogram.
Rassikring/fangvoll og utflytting av veg på Fylkesveg 8026 (tidligere fv. 114) Eidvågen i Hammerfest
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 201m.
Rassikring/snøskjerm, fanggrøft og voll på Fylkesveg 894 Oksevågdalen I i Lebesby
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 120m.
Utskifting av sjøvannsledning i Honningsvåg
Prioritering Lav, alternativ løsning. Bytte sjøvannsledningen mellom vannbehandlingsanlegg og abonnenter. Dette tiltaket skal kun gjøres dersom det ikke blir etablert ny vannkilde til Repvåg. År 2027-2032.
Utskifting av sjøvannsledning i Honningsvåg
Prioritering Høy. År 2027-2032.
Utbygging av Øksfjord indre havn
Det er jobbet frem et forslag til utbygging av Øksfjord indre havn, med hovedvekt på trygge og rolige fortøyningsanlegg for sjarkflåten. Dagens fortøyningsanlegg er i hovedsak lokalisert i molokroken mot nordvest, og består av sliten og delvis havarert betongbrygge for mindre båter. Hele havneområdet er svært urolig ved sørlig vind, og umuliggjør forsvarlig utbygging av liggekaier. Området må skjermes av en fast molo for å oppnå tilfredstillende rolighet. Det er stor pågang etter liggeplasser for sjarkflåten, både fra hjemmehørende og tilreisende som ønsker å drifte ut fra Øksfjord. Det finnes ikke tilstrekkelig båtplasser til lokale fiskere som er hjemmehørende i Loppa kommune.
Snøskjerm og fanggrøft på E69 Alkeberget i Porsanger
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 620m. Skredfaktor middels.
Rassikring/støtteforbygning og snøskjerm på E69 Sarnespollen I-III i Nordkapp
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. Sarnespollen I: 50m, II: 40m, III: 40m.
Utvidelse av havn i Vardø kommune
Behov for å utvide planområdet noe i vestlig og nordlig retning. Det er særlig behovet for å sikre etablering av teknisk infrastruktur (veger, VAledninger og anlegg for overvannshåndtering) som gjør at planområdet må utvides.
Utbedring av Fylkesveg 886 Karpelv bru i Sør-varanger
I Handlingsprogram for fylkesveg 2019-2022.
Mudring og etablering av molo, veiforbindelse parkering og snuplass i Nesseby kommune
Kommunen planlegger å mudre og etablere ny molo i Kløvnes havn. Intensjonen med tiltaket er å bedre liggeforholdene og legge grunnlag for flere båtplasser i havnen. Det må i forbindelse med tiltaket også etableres vegforbindelse fra eksisterende vei og ut på moloen, med tilhørende parkering og snuplass.

Gratistilbud
til bedrifter!

Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.