Alle planlagte ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg i Trondheim

Oppgradering av kontaktledningsanlegg KL-AT på Dovrebanen mellom Støren-Trondheim og Dombås-Oppdal i Trøndelag
Prosjektet omfatter to områder: • Støren – Trondheim, ca. 49 km. • Dombås – Oppdal, ca. 88 km.
Utvidelse av eksisterende kontorbygg i Trondheim
Hensikten med planarbeidet er å tilrettelegge for utvidelse av eksisterende kontorbygg med ny fløy og én ekstra etasje, samt øke arealet til garderober og innendørs sykkelparkering. Området er i gjeldende plan avsatt til kombinert formål bolig/kontor/hotell og spesialområde – område for signalbygg. Forslaget medfører en økning i kontorarealet på ca. 5 500 m² BRA, fordelt på ca. 2700 m² BRA i 8. etasje og ca. 2900 m² BRA i en «fjerde finger». Garderobe- og sykkelparkeringsbygg vil ha et arealomfang på ca. 400 m² BRA. Det ønskes vurdert følgende endringer i eksisterende bebyggelse: Det etableres ny toppetasje (8. etasje) i bebyggelsen i Klæbuveien 127B. Dagens konstruksjon. medfører at det ikke er mulig å bygge høyere uten at det foretas vesentlige endringer i konstruksjonen. Det ønskes etablert en fjerde «finger» i rommet mellom 127A og 127B. I østre del av Klæbuveien 127 gis det mulighet for å ha et to-etasjers tilbygg over eksisterende sykkelparkering slik at det blir innendørs sykkelparkering med mulighet for garderober.
Utvidelse av barneskole og nybygg av idrettshall og fotballhall i Trondheim
Hensikten med planen er å tilrettelegge for etablering av en idrettshall og en fotballhall samt utvidelse av Eberg skole og skolegård med 300 elever til 700 elever. Det skal også tilrettelegges for egenorganisert aktivitet og opphold innen området, trafikksikre løsninger for gående, syklende og kollektivreisende, og sikring av grønnstrukturen i planområdet. Eksisterende skole har et bruttoareal BTA på 4600 m2, og skissert utbygging er på 5800 m2 BTA, til sammen ca. 10 400 m2 BTA. Maksimalt tillatt bebygd areal BYA=6000 m2. Idrettshallen med tilhørende servicefløy har en grunnflate på 4100 m2, oppgitt som maksimalt tillatt bebygd areal BYA=4100 m2
Riving og påbygg av kontor i Trondheim
Totalt 20000 m2 for B-bygg og C-bygg.
Renovering og tilbygg for kontor og forretning i Midtbyen, Trondheim
Det foreslås et nytt bygg i eksisterende bakgård, som skal bygges sammen med eksisterende bebyggelse i Nordre gate 6, Schrødergården. Bebyggelsen reguleres til bevertning, forretning og kontor. Ny bebyggelse tillates oppført i inntil 6 etasjer. I første etasje åpnes fasaden i Schrødergården, slik at det etableres et stort, sammenhengende areal i ny og eksisterende bebyggelse. I øvrige etasjer er Schrødergården og nytt bygg adskilt. Schrødergårdens fasade mot Nordre gate vil videreføres med et oppgradert uttrykk. Mot Sommerveita foreslås det nye bygget oppført i tre etasjer, med formet tak som slutter i et flatt tak over femte etasje. Takvinkel på nytt bygg er den samme som vinkelen på trehusbebyggelsens saltak. Den sjette etasjen i nytt bygg trekkes noe tilbake fra gesims. Dette er gjort for å tilpasse seg eksisterende antikvarisk bebyggelse i Nordre gate 4 og Sommerveita 2. Eksisterende bygg i tre etasjer mot Stiftsgårdsparken foreslås revet og bygget opp på nytt, på grunn av lav bæreevne i eksisterende bygg. Ny fasade vil få samme volummessige utforming som eksisterende bygg, men bygget økes med to inntrukne etasjer.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger, forretning mm i Klæbu
Hensikten med planarbeidet er å etablere boliger ca. 10.000 m2 BRA totalt med ca. 143 stk. boenheter og med minimum ca. 5.000 m2 BRA uteareal, dagligvare på ca. 1.300 m2 BRA og ca. 500 m2 BRA med andre lokalservice funksjoner. I planinitiativet er det skrevet næring, men næring omfatter andre underformål.
Fv 864 Singsakerringen i Trondheim, utbedringsarbeider
I transportplan Sør-Trøndelag 2014-23. 4 km
Fv 868 Håkon den 7 gt i Trondheim, utbedringsarbeider
I transportplan Sør-Trøndelag 2014-23. 4,9 km.
Etablering av avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken, etappe 4, del 1
Ladebekken-Rosenborg Etappe 4 er siste planlagte etappe i totalprosjektet Ladebekken-Rosenborg, som skal bygge et avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken. Det skal tilrettelegges for separering av spill- og overvann i avløpssonen, samt avlaste overløpsdrift i pumpestasjonen PA 31 Ormen Langes veg. Samtidig skiftes nødvendige vannledninger.
Etablering av avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken, etappe 4 Del 2
Ladebekken-Rosenborg Etappe 4 er siste planlagte etappe i totalprosjektet Ladebekken-Rosenborg, som skal bygge et avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken. Det skal tilrettelegges for separering av spill- og overvann i avløpssonen, samt avlaste overløpsdrift i pumpestasjonen PA 31 Ormen Langes veg. Samtidig skiftes nødvendige vannledninger.
Tilbygg og rehabilitering av bygård i Trondheim kommune
Innvendig ombygging/ rehabilitering og teknisk oppgradering av eksisterende bygg, men også søknad om tilbygg på byggets nordside for løfteplattform. Bygningen har antikvarisk verdi i verneklasse C.
Utbedring av fasader og utskiftning av vinduer og dører på kontorbygg ved kirke i Trondheim kommune
Rehabilitering av fasade og utskifting av vinduer og dører på øst- og sørfasadene.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkehus i Trondheim
Ny bebyggelse foreslås som 12 rekkehus, fordelt på tre rekker. Det planlegges i tillegg for en boenhet i eksisterende våningshus, og en boenhet i eksisterende anneks, totalt 14 boenheter. Rekkehusene knyttes sammen med en intern gangvei som er kjørbar frem til eksisterende eiendommer. Det legges opp til felles uteoppholdsareal på to nivåer grunnet interne høydeforskjeller på tomten. Planforslaget forutsetter at eksisterende bolig i Bukkvollan 1 rives, mens verneverdig gårdstun i Gamle Oslovei 37 bevares og sikres med hensynssone bevaring kulturmiljø i planens bestemmelser. Planen åpner for etablering av parkeringskjeller, og sikrer utbedring av fortau langs deler av Bukkvollan, Havstadvegen og Gamle Oslovei.
Oppgradering av underganger i Trondheim kommune
Undergangen på Heimdal stasjon og Gregus gate skal oppgraderes slik at det blir tryggere og mer attraktivt å ferdes der. Undergang i Gregus gate skal få ny belysning, nymalte vegger, ny elektrisk gatevarme både i trapp og undergang og nytt tak over inngang fra Gregus gate. Snarveg fra undergang til Biskop Sigurds gate skal også få en ny trase med ny oppbygging, belysning og nytt fletteverksgjerdet. Undergang på Heimdal stasjon skal få ny belysning.
Gatebruksplan for Midtbyen, del av plan for sentrumsutvikling
Nordøstre kvadrant i Midtbyen avgrenses av Prinsens gate i vest, kanalen i nord og Nidelva i øst og Kongens gate i sør. Rådmannen ska ta stilling til om områdeplanen i Kjøpmannsgata, hele byrommet Torvet, større deler av Nidelva og kanalen skal bli en del av områdeplanen for nordøstre kvadrant i Midtbyen.
Nordøstre kvadrant i Midtbyen, del av plan for sentrumsutvikling
Nordøstre kvadrant i Midtbyen avgrenses av Prinsens gate i vest, kanalen i nord og Nidelva i øst og Kongens gate i sør. Rådmannen ska ta stilling til om områdeplanen i Kjøpmannsgata, hele byrommet Torvet, større deler av Nidelva og kanalen skal bli en del av områdeplanen for nordøstre kvadrant i Midtbyen.
Tilpassing av fasade på eksisterende bygg ved planlagt transport og logistikkhall i Trondheim kommune
- Eksisterende glassfelt i fasade mot sør, vurderes tilpasset ny situasjon og gjenbrukt i nybygget.

Gratistilbud
til bedrifter!

Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.