Planlagt nybygg av anlegg i Trondheim
Etablering av sykkelveg og fortau i Trondheim
I første omgang skal det utarbeides reguleringsplan for strekningen strekningen Sigurd Jorsalfars veg: Lillebergvegen - Brøestvegen. Det skal reguleres inn sykkelveg med fortau. Totalt ca 900 meter. Det er lagt inn opsjon på byggeplan.
Nybygg av transformatorstasjon i Trondheim
Etablering av ny stasjon som erstatning for eksisterende stasjon som ska tas ut av drift.
Inntil 3 stk. 132/11,8 kV transformatorer
• 1 stk. 132/66 kV MVA transformator
• 132 kV GIS-anlegg med dobbel samleskinne
• 1 stk. 66 kV spole
• 12 kV anlegg med dobbel samleskinne
• 2 stk. 12 kV kondensatorbatteri
Det er vurdert alternative løsninger for bygging av nye Buran transformatorstasjon
Nybygg av energisentral på Ladehammeren i Trondheim
Gnr/bnr 439/67, 439/68, 439/5, 414/1, 414/177, 439/4, 439/71, 439/70, 439/8.
Forslagsstiller foreslår å anlegge en energisentral på Ladehammeren, slik at det kan produseres varme/ kjøling fra sjøvann. Anlegget skal tilknyttes fjernvarmenettet, og skal kunne inngå i Nyhavnas energisystem og tilknyttes fremtidig sesongvarmelager, som er på forskningsstadiet. Anlegget er av stor samfunnsmessig nytte og er et bidrag til at byen kan nå sine klimamål.
Energisentralen skal produsere 30 MW varme og 5-10 MW kjøling til Trondheim by.
Fjellhall. BYA taknisk bygg + trafo 840 m2. Totalt ny utsprenging volum under terreng 8100 m3 (eksisterende tunnel 1800 M2.
Etablering av infrastruktur til nybygg av leiligheter og rekkehus i Overvik, del 3 m.fl.
Størrelsen på planområdet er ca 206 daa. Planområdet omfatter i sin helhet eiendommer gnr/bnr. 20/99 og 20/104 samt deler av eiendommer gnr/bnr. 17/143, 19/3, 19/110, 19/111, 20/1, 20/101, 20/105, 20/107, 20/109, 21/1, 21/3, 21/58, 21/61 og 21/86.
Etablering av ladeinfrastruktur for elektriske busser i Trøndelag fylkeskommune
Hensikten med denne RFIen er å få økt kunnskap om kostnader til anskaffelse av ladeinfrastruktur til el-buss. Informasjonen vil bli brukt til å estimere investeringsbehovet i ladeinfrastruktur ved overgang til elektrisk buss i Trøndelag fra oppstart av nye kontrakter i 2028 og 2029. Estimatene vil inngå som en del av underlaget i politiske saker om kostnader til kollektivtransport i Trøndelag.Vi oppfordrer aktuelle leverandører av ladeløsninger til elektrisk buss til å bistå oss med å etablere et mest mulig realistisk kostnadsbilde for ladeløsninger.
Nybygg av kaianlegg med molo i Trondheim
Gnr/bnr 413/173, 413/174, 413/142, 413/21, 413/172, 413/110 og 413/119.
Ca. 91,3 daa. Hensikten med planen er at Ladekaia skal bli et godt opparbeidet friområde med tettere tilknytning til sjøen. Planen legger til rette for opparbeiding av molo med kaianlegg for rutebåt, tiltak for å bedre universell tilgjengelighet til kaiområdet og et nytt bygg for vare- og avfallshåndtering tilknyttet kafédriften på Ladekaia. Landarealet skal fortsatt være friområde.
Etablering av sykkelvei med fortau i Trondheim kommune
Bromstadruta er ca. 2,7 km lang og går fra Persaunvegen gjennom Fernanda Nissens veg til Bromstadekra med tverrforbindelse til Bromstadvegen, Tungasletta, Ingvald Ystgaards veg til Granåsvegen frem til Øvre Granåslia. Prosjektet har som mål å sikre et sammenhengende hovednett for sykkel som gir god framkommelighet for syklister og gående, og som oppleves trygt og trafikksikkert for alle.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkeus/boliger i kjede i Trondheim
Gnr 39 bnr 73, 74, 75 m.fl. Hensikten med planforslaget er å legge til rette for etablering av rekkehus/ boliger i kjede, med tilhørende uteareal og internvei. Boligene vil ha en høyde på inntil tre etasjer.
Det er sikret oppført minimum 21 enheter i planområdet. Illustrasjoner av forslag til ny bebyggelse viser 31 nye boliger i form av eneboliger i rekke
Ny hovedsykkelveg langs Fylkesveg 6682 i Bjørndalen fra Heimdal til Selsbakk i Trondheim kommune
Detaljregulering av hovedsykkelveg langs fv. 6682 fra Heimdal til Selsbakk. Strekningen er en del av sykkelruta «Heimdalsruta».
Hovedformålet med planarbeidet er å forbedre denne strekningen av Heimdalsruta som en del av et sammenhengende hovednett for sykkel i Trondheim kommune. Planarbeidet skal bidra til å sikre fremkommelighet, trafikksikkerhet og opplevd trygghet hos trafikanter, med forbedring av dagens situasjon ved at gående og syklende separeres, og gjennom at kryss forbedres. Strekningen skal utvikles som et mer attraktivt område for myke trafikanter. Strekningen vil knytte bosatte og arbeidsplasser i Heimdal sentrum, Saupstad, Kolstad, Vestre Rosten, Flatåsaunet og Romolslia bedre til Trondheim sentrum.
Nybygg av sykkelveg med fortau på Sverresborgruta i Trondheim
Det skal planlegges sykkelveg med fortau. Sverresborgruta er ca. 6,4 km lang og går fra krysset Roald Amundsens vei x Fridtjof Nansens vei via Sverresborg Alle, Gamle Oslovei og Odd Husbys veg til Nedre Stavsetvegen.
I tillegg er sidevegene General Bangs veg, Dalgårdvegen deler av Breidablikveien og Fjellseterveien en del av prosjektet.
Etablering av sykkelvei med fortau i Trondheim
Planområdet er ca. 194 daa, og omfatter bla. gnr/bnr 187/70, 194/210, 194/211, 194/419 196/98, 197/938 m.fl.
Hensikten med planen er å sikre sykkelveg med fortau langs østsiden av Kongsvegen fra Saupstadringen (nord) til Anton Bergs veg i tillegg til en delstrekning langs Øvre Flatåsveg. Målet med planarbeidet er å sikre et sammenhengende, trygt og enkelt sykkel- og gangtilbud med god fremkommelighet langs strekningen. I tillegg ønsker en å knytte lokale sentrum bedre sammen, etablere flere alternative ruter for gående og syklende, utbedre kryssområder, endre midtstilte bussholdeplasser i Kongsvegen til sidestilte, samt å bedre adkomsten til bussholdeplasser. Prosjektet er en del av Miljøpakken.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.