Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen
Riksveg 862 tunnel- og vegforbindelse fra Breivika til Langnes i Tromsø
Bygge ny tunnel fra Breivika til Langnes, og ny hovedveg videre til flyplassen i kulvert under den planlagt utvidede rullebanen. ​
Ny bru til Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ Bygge ny bru til Kvaløya fra Langnes til Selnes. ​ Avgrensning​ Fra kryss mot flyplassen til Selnes.​ Ca. 1,6 km.​
Ny tunnel på E10 Fiskefjord Øst i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor høy. 1492m.
E10 Tjeldsund-Gullesfjordbotn-Langvassbukt, Hålogalandsvegen, forberedende arbeider
Flytting av høyspentlinjer, strømforsyning, særskilt granskning av kulturminner og grunnerverv.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7886 (tidligere fv. 277) Husa i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 369m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 87 Postvollan-Rødbergan i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1800m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 83 Gamvik i Kvæfjord
Fylkesveg 83. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 193m.
Riksveg 862 Breivika til Langnes i Tromsø, Tiltakspakke Langnes
Etablere tiltak som gir gode forhold for gående, syklende og busspassasjerer når den nye tunnelen mellom Breivika og Langnes åpner. ​
Nybygg av tunnel og veg på Fv 863 mellom Ringvassøya og Reinøya, kontrakt T01/T02
8500m hovedveg, 500m andre veger, 5m bru, 2740m tunnel under Langsundet, T8,5.
Ny tunnel på E6 Mettevoll i Nordreisa (2 rasløp)
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1127m. Ved oppstigning Kvænangsfjell vest. Tunnel, portal, tilpassing av veg.
Rassikring/tunnel eller overbygg på Fylkesveg 7810 (tidligere fv. 152) Salangslia I i Salangen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 253m.
Ny tunnel på E6 Grasnes-Bikkavollen (Vassbergan) i Storfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-29. Skredtype snø. 300m. Skredfaktor høy.
Etablering av produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen i Tromsø
Tiltaket omfatter produksjonsanlegg for ammoniakk og hydrogen, bestående av ulike moduler for utvinning og lagring, samt rørgater, verksted/administrasjonsbygg og parkering. Biprodukter fra produksjonen er fjernvarme og oksygen Hensikten med planarbeidet er å utrede og regulere produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen innenfor Grøtsund havne- og industriområde i Tromsø. Planområdet ligger på Tønsnes, ca. 15 km fra Tromsø by, og omfatter arealet i bakkant av eksisterende dypvannskai. Varslingsområdet utgjør om lag 1950 daa og dekker nødvendig areal for etablering av anlegget med tilhørende infrastruktur, samt hensynssoner.
Utbedring av vei i Finnsnes
Mulig denne vil inngå i en bypakke.
Rassikring på Rv 85 Gullesfjord III i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 150m. Skredfaktor middels.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Bardufoss - Finnfjordbotn
Melding med forslag til konsekvensutredning ligger til behandling hos NVE. 32 km ledning. To alternative traseer. Planlegger å skifte ut den eldste av de to eksisterende linjene (byggeår 1962) men en ny 132 kV kraftledning med overføringskapasitet på 329 FeAl. Mastene bygges av brunfarget komposittmateriale eller som limtremaster med en høyde på 16-25 meter. Kraftledningen vil berøre kommunene Målselv, Sørreisa og Lenvik. Avhengig av trase som velges så ligger ca 10 km i Målselv kommune, ca 20 km i Sørreisa kmmune og 2 km i Lenvik kommune. Det antas at byggingen vil gå over en periode på ca 12-18 månader. Kostnad er ukjent.
Etablering av overbygg på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 318m lengde. Skredtype, snø.
Rassikring/tunnel og voll på Fylkesveg 7908 (tidligere fv. 301) Legda I-VI i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, flom. Skredfaktor lav. 230m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7864 (tidligere fv. 243) Sifjordskaret I-III i Torsken
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 233m.
Rassikring/utflytting av veg og voll på Fylkesveg 862 Kattfjordeidet I-III i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 30m.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 7874 (tidligere fv. 263) Liskardfjellet i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 520m.
Nybygg av transformatorstasjon mm på Russenese i Balsfjord
Vollan transformatorstasjon skal bestå av både Arva og Statnett sine anlegg. Arva AS søker på vegne av Statnett. Vollan skal erstatte Nordkjosbotn transformatorstasjon. Arva søker om anleggskonsesjon for bygging av ny Vollan transformatorstasjon på Russeneset samt rivning av dagens Nordkjosbotn transformatorstasjon og deler av eksisterende ledning mellom Storsteinnes og Nordkjosbotn i Balsfjord kommune. Den nye 80 MVA 132/22 kV stasjonen er planlagt å berøre ett tomteareal på 5640 m2 . Det skal også etableres en ca. 200 meter lang, 132 kV kablet innføring fra Statnett sin 132 kV ledning Skibotn– Balsfjord til den nye stasjonen. Arva søker også om rivning av Nordkjosbotn transformatorstasjon og den ca. 6,4 km lange 66 kV ledningen mellom Storsteinnes og Bergneset. Dette er planlagt revet senest 4 år etter at nye Vollan transformatorstasjon er satt i drift, og nødvendig ombygging av 22 kV nett er ferdigstilt.
Rassikring på Fylkesveg 862 Skarvhammarn/Hestesletta i Berg
Åtte sprengingsinstallasjoner og radarvarsling/stenging.
Nybygg av vindkraftverk i Tromsø
20 turbiner med en total installert effekt på 60 MW.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Tungeneslian i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 320m.
Nybygg av parkeringsanlegg i Harstad
500-600 parkeringsplasser.
Sykkelveg med fortau rundt Nordspissen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge sykkelveg med fortau langs Skattøravegen/Ringvegen til Hamna. Avgrensning​ Fra Håndverkervegen til Bjørnebekkvegen. Ca. 3,8 km. ​
Rassikringstiltak på Fv 91 Breivikeidet bru-Hov
ÅDT 800. 7,5 km. Skredsikringsprosjekt Troms 2014-2023. Skredtype snø. Prioriteringstall 2,81. Breivikeidet I-III-Graselva.
Nybygg av brannstasjon i Harstad
Hensikten med reguleringen er å regulere tomt for ny brannstasjon i Russevikveien. Planområdet ligger i Gansåsbotn sør for Harstad sentrum. Varslingsområdet utgjør ca 54 daa og dekker nødvendig areal for etablering av ny brannstasjon med tilhørende infrastruktur og uteområder. I planen inkluderes i tillegg eksisterende næringsvirksomhet innen planområdet, og mulighet for fremtidig utfylling i sjø. Mulighet for kai/brygge for brannvesenets båt skal vurderes i prosessen.
Kollektivfelt og trafikksikkerhetstiltak i Tromsø
Utvidelsen har som hovedmål å etablere kollektivfelt, sykkelfelt og fortau langs Stakkevollvegen fra krysset mot Johan Jensens gate ved rundkjørningen i Hansjordnesbukta i sør til Tverrforbindelsen/Erling Kjeldsnes veg i nord. 2,2 km.
Nybygg av transformatorstasjon i Senja
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Etablering av småbåtshavn i Kvænangen kommune
Ny småbåthavn er planlagt å omfatte: 60 faste båtplasser, 10 gjestebåtplasser, varierte størrelser på båtplassene og forskjellige fasiliteter.
Rassikring/fangvoll på E6 Øvergård i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 235m. Skredfaktor høy.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7892 Brokskaret
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Silsand-Botnhamn
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Etablering av transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø
Ny 49 MVA, 132/11 kV Langnes transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø kommune. Transformatorstasjonen vil bygges som et kompakt innendørs GIS anlegg. Stasjonen skal forsynes fra 132 kV ledningen mellom Charlottenlund og Kvaløya. Stasjonen er plassert på Tromsøya ved Giæverbukta ca. 1 km sør for Tromsø lufthavn
Rassikring for snø og stein på Fylkesveg 882 Fossbakken
Skredtype snø og stein. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7768 Hallarbukta
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring på Rv 85 i Kvæfjord
Skredfaktorkategori lav. 583m lengde. Skredtype, snø,stein.
Rassikring for snø og sørpe på Fylkesveg 866 Gjøvarden
Skredtype snø og sørpe. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7940 Hamnbergan
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø på Fylkesveg 87 Henryskreda
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Etablering av infrastruktur for alpinområde i Tromsø
Hører med prosjektene; Arctic Center fase 1, 2 og 3. Infrastrukturen vil bli bygd ut gradevis over flere år.
Rassikring/ny fangtvoll på Rv 85 Langvassdal i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 50m. Skredfaktor middels.
Etablering av fangvoll på E6 i Bardu
Skredfaktorkategori middels. 60m lengde. Skredtype, snø.
Ny vannkraft i Gratangen kommune
Vassdragsområde 190.1Z. Søkt produksjon 12,10 GWh.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Skalandtunnelen sør i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor lav. 89m.
Voll, kulvert og utflytting av veg på Rv 85 Gullesfjord I i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 70m. Skredfaktor middels.
Etablering av havnepromenade på Lyngseidet i Lyngen kommune
Lyngen kommune ønsker å bygge en havnepromenade i sjøfronten mellom fergeleiet og Sørheim Brygge på Lyngseidet.
Utflytting av veg på Fylkesveg 7768 (tidligere fv 57) Bårsvikbukken i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 140.
Utvidelse av næringsarealer, etablering av kaianlegg mm. i Lyngen kommune
Formålet med en ny deltaljeregulering av samme planområde som «Nord-Leangen hamn» er å legge til rette for dagens behov innenfor fiskeri, kollektivtransport (hurtigbåtanløp), og annen sjørettet næring (eksempelvis en slipp i sørlig del av feltet). Detaljreguleringsprosessen skal også vurdere behovet og mulighet for utvidelse av det regulerte området videre nordover, samt vurdere behov og mulighet for nye næringsarealer på nordsiden av dagens havn samt endringer på vei- og parkeringsområder. Det skal undersøkes muligheten for å tilrettelegge for ny næring, som bl.a. en ny slipphall i den sørlige delen av planområdet, og hvor det kan etableres hvilekai innenfor eksisterende molo, Planen skal også legge til rette for kollektivtransport, og med det kan det oppstå behov for ventehall, større almenningskai, endring i vei, adkomst og parkering osv.
Etablering av fangvoll på E8 Lavangsdalen i Balsfjord
Skredfaktorkategori middels. 57m lengde. Skredtype, snø.
Støtteforbygninger, justering av veg mm på Fylkesveg 863 i Karlsøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 200m.
Nybygg av biogassanlegg på Botnhågen i Finnsnes
I denne entreprise skal leverandøren stå for bygging av biogassanlegg. Rå Biopark planlegger o erstatte kompostering under åpen himmel med biogassproduksjon i lukket anlegg. Byggehøyde på 20-25 m for deler av prosessanlegget. Prosessanlegget skal motta organiskt avfall fra 41 kommuner i Nord-Norge. Tidigare lokalisering poststed:Skibotn.
Rassikring/fangvoll og kulvert ved E10 Kobberneset Fiskefjord i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 459m. Skredfaktor lav.
Oppgradering av VVA i byområde i Tromsø, del 4
Totalkostnad er ca. 150 mill. kr for hele utbyggingen, som kommer å gå over en 5 års periode. Del 1-5.
Oppgradering av VVA i byområde i Tromsø, del 5
Totalkostnad er ca. 150 mill. kr for hele utbyggingen, som kommer å gå over en 5 års periode. Del 1-5.
Ny voll på Fylkesveg 866 Skognes I-III i Skjervøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 100m.
Fangvoll på Fylkesveg 7940 (tidligere fv. 347) Skjellelva i Skjervøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 250m.
Etablering av infrastruktur for boligfelt i Skibotn i Storfjord kommune
Følgende gårdsnummer under bruksnummer 45 inngår helt eller delvis i planområdet: 161, 284, 229, 292, 318, 221, 314, 339, 287, 191, 288, 222, 304, 223, 207, 286, 236, 235, 241, 301, 2, 2/231, 131, 65, 214, 242, 12, 66 og Gammelgårdveien.
Fanggrøft på Fylkesveg 7768 (tidligere fv. 57) Grøtfjordfjellet i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype stein. Skredfaktor lav. 300m.
Rassikring/fanggrøft på Fylkesveg 825 Strætelia i Skånland
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 791m.
Etablering av parkeringsplass på industriområde i Harstad kommune
Utvidelse av omlag 850 mål næringsarealer. Utfylling i sjø av overskuddsmasser fra veiprosjekt på E10 og Kystverkets mudringsprosjekt i Tjeldsund. Gnr/bnr 27/5, 12, 21 mfl.
Stein- og sprangnett på E8 Ramfjordklubben i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor høy. 350m.
Utbedring gang- og sykkelveg Kvaløyvegen i Tromsø
Tiltak ​ Etablere gjennomgående standard for gående og syklende langs Kvaløyvegen. Erstatte fortau med gang- og sykkelveg. ​ Avgrensning​ Ca. 200 m. ​

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.