Nybygg av 420 kV kraftledning mellom Lebesby og Seidafjellet, Varangerbotn
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 74 km.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV. Del av ny kraftledning Skaidi - Varangerbotn.
Rassikring/ny tunnel på Rv 93 Kløfta i Alta
Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 100m
Nybygg av kraftverk mellom Lebesby og Tana kommuner i øst og Porsanger kommune i vest
100 til 267 vindturbiner. Mellom 3 og 8 MW per turbin, samlet effekt ca 800 MW. Areal ca. 78 km2.
Nybygg av havne- og næringsområde i Sør-Varanger
De har planer om å bygge ut omtrent én million kvadratmeter med kai, vei og infrastruktur rett rundt odden fra Kirkenes sentrum. Utbyggingen skal skje gradvis. I første trinn er det snakk om å utvikle omlag 300 mål med kaiområde. Det første trinnet som vi må få på plass er en ordentlig veiforbindelse med kaifront. Med kai, vei og område, så vil det nok koste 300-400 mill. kr.
Rassikring/ny tunnel på Fylkesveg 883 Skillefjord nord i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, løsmasse. Skredfaktor middels. 2850 meter.
Nybygg av kraftledning i Skaidi
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 80 km. Berørte kommuner: Lebesby, Tana og Nesseby.
Nybygg av vindkraftverk i Vadsø kommune
Søkt produksjon 480,00 GWh. Søkt effekt 151,00 MW.
Nybygg av vindkraftverk i Måsøy kommune
Søkt produksjon 1020,00 GWh. Søkt effekt 300,00 MW.
Etablering av vindkraftverk i Gamvik kommune
Søkt produksjon 2550,00 GWh. Søkt effekt 750,00 MW. Gnr/bnr 7/1, 10/1 mfl.
Nybygg av vindkraftverk på Porsangerhalvøya
Planområdet for selve vindkraftverket er på ca. 50 km2 . En vindpark i størrelsesorden av 200 MW vil ha en utbredelse på anslagsvis 20 km2.
Nybygg av vindkraftverk på Nordkinnhalvøya
Planområdet er på ca. 100 km2 . En vindpark i størrelsesorden av 500 MW vil ha en utbredelse på anslagsvis halvparten dvs. 50 km2 .
Ny 132 kV forbindelse fra Adamselv til Kjølleford og Mehamn i Lebesby og Gamvik kommuner
LeGa Nett AS har startet planleggingen av en ny 132 kV forbindelse fra Adamselv til Kjøllefjord og Mehamn i Lebesby og Gamvik kommuner. Flere ulike system- og traséløsninger er under vurdering. Meldte løsninger omfatter en ca. 85 km lang 132 kV forbindelse fra Statnetts nye transmisjonsnettstasjon i Adamselv til ny transformatorstasjon i Kjøllefjord, inkludert mulige koblingsanlegg for innmating av kraft fra vindkraftverk enten ved Laksefjorden eller Digermulen. I tillegg meldes en 12 – 23 km lang 132 kV forbindelse til Mehamn transformatorstasjon som en avgreining fra forbindelsen Adamselv – Kjøllefjord. Lengden på denne avgreiningen vil avhenge av valg av trasé til Kjøllefjord og dermed plassering av avgreiningspunkt. De meldte løsningene legger også til rette for et større, planlagt forbruksuttak i Kjøllefjord.
Rassikring/overbygg og fanggjerde på Fylkesveg 8830 (tidligere fv. 19) Store Lerresfjord sør I-IV i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 190m.
Nybygg av vindkraftverk i Gamvik
Søkt produksjon 1600,00 GWh. Søkt effekt 450,00 MW.
Nybygg av damturbin som drives av energi fra smeltverk ved Skallelv på Vadsøya
Hele prosjektets ca totalkostnad er ca 2 miljarder.
Etablering av reiselivsanlegg på Janesnes i Talvik
Gnr/bnr: 11/155, 47, 50, 89, 103, 98. Ombygg av sykehjem til hotell, konferanse og turistaktivitet. Nybygg av 150-200 hytter.
Rassikring på Fylkesveg 882 Leirvika i Loppa
Støtte forebygninger og/eller fanggjerder for stein og snø. Det er planlagt en 700 m lang tunnel.
Forlengelse av overbygg og skedevoller på E6 Njirran øst i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype sør. 475m. Skredfaktor høy.
Etablering av cruise- og flerbrukskai i Bukta, Alta kommune
Områdeplan: Bukta industri- og kommunikasjonsområde.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 8028 (tidligere fv. 132) Porsa i Kvalsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 162m.
Nybygg av transformatorstasjon i Lebesby kommune
For ny 420 kV ledning Skaidi- Hammerfest. Ny Lebesby transformatorstasjon i Adamsfjordalen erstatter Statnetts eksisterende transformatorstasjon ved Adamselv kraftstasjon.
Rassikring for snø og stein på Fylkesveg 8024 Akkarfjord
Skredtype snø og stein. Skredfaktor middels.
Nettilknyting fra transformatorstasjon i Adamselv til sentralnettet i Finland for Davvi Vindkraftverk
Nettilknyting i Lebesby og Tana kommuner til Davvi vindkraftverk med 100 til 267 vindturbiner. Mellom 3 og 8 MW per turbin, samlet effekt ca 800 MW. Areal ca. 78 km2.
Nybygg av vannkraftverk ved Loppa
18,64 GWh. 10 m2 lukehus ved inntak. Kraftstasj; 120-150m2
Nybygg av hangar på Høybuktmoen i Kirkenes
Eksisterende hangar skal rives. Bygging av ny hangar. Ny hangar med innredning og grunn og betongarbeider.
Nybygg av brann- og redningssenter i Hammerfest kommune
Planområdet er på ca 53. daa. Bygget skal primært huse brann- og redningstjenesten, sekundært muligens også politistasjon, sivilforsvaret, prehospitale tjenester og ambulansetjenesten. Da stasjonen kun vil oppta en liten del av arealet innenfor planområdet, ønsker kommunen at arealet i bakkant reguleres til næringsformål. Samferdselsanlegg innenfor området blir også et viktig aspekt, da det skal sikres vegadkomst til området vest for planområdet. Et annet viktig moment blir å sikre en trasé for reindrifta. Gnr/bnr: 17/2, 17/170, 17/157, 17/1.
Rassikring/skredsikring for snøras på Fylkesveg 894 i Lebesby
Skredtype snø, løsmasse, skredfaktor lav.
Rassikring/fangvoll og utflytting av veg på Fylkesveg 8026 (tidligere fv. 114) Eidvågen i Hammerfest
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 201m.
Rassikring/snøskjerm, fanggrøft og voll på Fylkesveg 894 Oksevågdalen I i Lebesby
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 120m.
Utskifting av sjøvannsledning i Honningsvåg
Prioritering Lav, alternativ løsning. Bytte sjøvannsledningen mellom vannbehandlingsanlegg og abonnenter. Dette tiltaket skal kun gjøres dersom det ikke blir etablert ny vannkilde til Repvåg. År 2027-2032.
Utskifting av sjøvannsledning i Honningsvåg
Prioritering Høy. År 2027-2032.
Mudring og etablering av molo, veiforbindelse parkering og snuplass i Nesseby kommune
Kommunen planlegger å mudre og etablere ny molo i Kløvnes havn. Intensjonen med tiltaket er å bedre liggeforholdene og legge grunnlag for flere båtplasser i havnen. Det må i forbindelse med tiltaket også etableres vegforbindelse fra eksisterende vei og ut på moloen, med tilhørende parkering og snuplass.
Rassikring/støtteforbygning og snøskjerm på E69 Sarnespollen I-III i Nordkapp
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. Sarnespollen I: 50m, II: 40m, III: 40m.
Snøskjerm og fanggrøft på E69 Alkeberget i Porsanger
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 620m. Skredfaktor middels.
Nybygg av gang- og sykkelvei i Hammerfest
Planen skal legge til rette for en gang og sykkelvei langs Fv 391 med start fra korsningen Finnmarksveien/Fv 391 til Forsøl. Ca. 6 km.
Etablering av ferjekai ved Fv. 8026 i Hammerfest kommune
Samarbeidsprosjekt. Ca. 91,30 daa. Planforslaget legger opp til etablering av ny fergekai med 20 oppstillingsplasser og tilhørende infrastruktur. Videre planlegges standardheving av fylkesvegen i planområdet. Dagens fergekai foreslås revet. Omfatter eiendommene 15/12, 15/120 og 15/144.
Rassikring/overvåking og varsling på Fylkesveg 77 Vannbergan i Loppa
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor høy. 530m.
Rassikring/overvåking og varsling på Fylkesveg 8014 (tidligere fv. 72) Offirfjellet i Loppa
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 1600m.
Rassikring/støtteforbygning og fanggjerde på Fylkesveg 8050 (tidligere fv. 173) Elvebotn II i Nordkapp
Skredtype snø, stein. Skredfaktor lav. Elvebotn II kan sikres med støtteforbygninger for snøskred og fanggjerde for steinskred.
Rassikring/overvåking og varsling på Fylkesveg 8074 (tidligere fv. 264) Vassberget i Gamvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 543m.
Overvåking og varsling på Fylkesveg 8014 (tidligere fv. 72) Laukberget i Loppa
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, is. Skredfaktor middels. 750m.
Rassikring på Fylkesveg 889 Bakfjorddalen i Måsøy
Skredtype snø, sørpe og stein. Skredfaktor lav.
Rassikring/snøskjerm og fanggrøft på Fv 888 Torskfjorddalen i Lebesby
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 620m.
Etablering av vannbehandlingsanlegg i Honningsvåg
Prioritering Høy. Mangler vannbehandling og trykkøkning.
Kartlegging for utvikling av brukervennlig løsning for lading av tunge kjøretøyer i Norge
Som del av nasjonal ladestrategi skal Statens vegvesen i samarbeid med markedsaktørene initiere utvikling av en brukervennlig løsning for lading av tunge kjøretøyer. Gjelder hele Norge.
Nybygg alternativt ombygg/tilpasning av bussdepot i Honningsvåg i Nordkapp kommune
Troms og Finnmark fylkeskommune (leietaker/oppdragsgiver) skal etablere nytt bussdepot i Honningsvåg gjennom en langsiktig leiekontrakt. I denne sammenheng inviteres det til å inngi tilbud på nybygg eller ombygging/tilpasninger av eksisterende bygg med tilhørende uteområder
Rassikring på Fylkesveg 8018 (tidligere fv. 77) Gargoland i Loppa
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 500m.
Rassikring på Fylkesveg 8070 (tidligere fv. 241) Bukkenes I i Lebesby
Skredtype snø, is, løsmasse. Skredfaktor middels. 166m.
Rassikring på Fv 890 Kvalvikeidet I og II i Berlevåg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels.

Gratistilbud
til bedrifter!

Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.