Planlagt nybygg av anlegg i Akershus fylke
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Plattformens dybde under terreng 30 m.
Antall oppganger til terreng: 1.
Antall heiser fra plattform: 2.
Antall rulletrapper fra plattform: 3.
Antall kubikk betong: 20.000 m3 inkl. vanntett støp.
Ny Gjønnestunnel på E18 Vestkorridoren Lysaker-Ramstadsletta, E105
Bygging av 1500 av den i alt 1950 meter lange Gjønnestunnelen samt lokalveisystem ved Gjønnes. Resten av Gjønnestunnelen (450 meter) inngår i hovedentreprise E102 Fornebukrysset-Strand. Gjønnestunnelen i Bærum kommune er ny fylkesvegforbindelse mellom Gjønnes og E18 ved Strand med videre forbindelse til Fornebu.
Ny T-banestasjon på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
105 000 m3 betong.
30 000 m3 fylling av løsmasser.
4 200 m fastspor.
Inneholder heiser, rulletrapper, traverskran.
Samtidighet med K3 og K6.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Antall oppganger til terreng: 2.
Plattformens dybde under terreng 25 m.
Antall kubikk betong: 12.000 m3 inkl. vanntett støp.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Antall oppganger til terreng: 2 stk.
Plattformens dybde under terreng 23 m
Antall heiser fra plattform 5.
Antall rulletrapper fra plattform 3.
Antall kubikk betong: 11.000 m3.
Omlegging av spillvannsledning i Lørenskog
En høy andel av spillvannsnettet i området Fjellhamarskogen/Langgrunna er et aldrende fellessystem og består hovedsakelig av betongrør. Prosjektet forventes ferdigstilt innen utløpet av 2024.
Nybygg av hovedbrannstasjon i Øvre Romerike
Utarbeidelse av KVU i forbindelse med behov for ny hovedbrannstasjon på Øvre Romerike (Hurdal kommune, Eidsvoll kommune, Gjerdrum kommune, Nannestad kommune, Nes kommune og Ullensaker kommune).
Nybygg av kraftledning i Ullensaker kommune
Ny 132 kV kraftledning mellom Gjestad, Hovinmoen og Dal transformatorstasjoner i Ullensaker og Eidsvold kommuner. Totalt vil kraftledningen være ca. 11-12 km lang avhengig av traséalternativ. Dagens 66 kV kraftledning mellom stasjonene rives.
Ny transformatorstasjon på Gjelleråsen i Nittedal
Statnett ønsker å signalisere at de tror at en koblingssstasjon på Gjelleråsen vil være
en del av en fremtidig nettløsning i dette området. Denne stasjonen vil kunne forenkle
gjennomføringen av utbyggingene i området.
Ny transformatorstasjon i Djupdal i Skedsmo
Nær E6 i Skedsmo. Erstatte Røykås transformatorstasjon. Dette tiltaket vil legge til rette for at kraftledningen fra Røykås til Ulven på sikt kan rives. Det vil frigjøre arealer i Groruddalen og fjerne kraftledningen nær boligområder på Trosterud.
Etablering av ny planovergang Løk, nord for Dal i Eidsvoll kommune
Gbnr. 92/37 og 93/18.
Formålet med planen er å legge til rette for utbygging av ny bro over jernbanelinjen slik at nåværende overgang i plan kan legges ned. Dagens planovergang vil stenges med gjerde. Dette gjøres for å bedre trafikksikkerheten. Den nye broen planlegges sør for dagens planovergang for å utnytte terrengets høydeforskjeller da kontaktledningsanlegget til jernbanelinjen må ha en fri høyde på omtrent 7 meter. Ut over bro og veianlegg planlegges det ingen ny bebyggelse.
Etablering av nytt kryssingsspor nord for Bodung stasjon
Tiltaket består av etablering av nytt kryssingsspor nord for Bodung stasjon samt sanering av planovergangen ved stasjonen som skal erstattes av en bro over jernbane. Videre skal det saneres 4 usikrede driftsoverganger langs kryssingssporet og etablering av en planskilt kryssing som erstatning for de 4 sanerte driftsovergangene
Nybygg av vei mellom Asko-Sole skog i Vestby
Formålet med planen er å legge til rette for utbygging av ny vei mellom Asko og Sole skog. Veien ønskes etablert mellom Osloveien og Garderveien over Sundby. Den nye veien planlegges for trafikk til og fra Sole skog og Garder. Hensikten er å bedre trafikkavviklingen i planlagt rundkjøring ved krysset Garderveien x Osloveien. Det skal utredes to alternativer hvor det ene er i tråd med gjeldende kommuneplan.
Etablering av gang- og sykkelvei i Nittedal
Reguleringsplanen tilrettelegger for etablering av sammenhengende gang- og sykkelvei mellom Rådhuskvartalet og Kvernstujordet. Gang- og sykkelveien vil gå parallelt med Svartkruttveien før den krysser over Ørfiskebekken. Den vil krysse innkjøringen til Mo gård og Nittedal hestesenter. Kulvert under Svartkruttveien forlenges, slik at gang- og sykkelveien går over denne.
Gratistilbud
til bedrifter!
Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.