Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen

Alle planlagte anleggsprosjekter i Trondheim

Ny bru mellom Flakk og Rørvik, Trondheimsfjordbrua
6,7 kilometer lang flyte- og skråstag-bru. Også bru over Stjørnfjorden til Bjugn/Ørland og nye veier.
Nybygg av tunnel Sluppen-Stavne på Byåsen, Trondheim
Byåstunnelen skal munne ut ved den nye brua ved Sluppen. 2km. Miljøpakke Trondheim.
Oppgradering av kontaktledningsanlegg KL-AT på Dovrebanen mellom Støren-Trondheim og Dombås-Oppdal i Trøndelag
Prosjektet omfatter to områder: • Støren – Trondheim, ca. 49 km. • Dombås – Oppdal, ca. 88 km.
Ny veiforbindelse fra Omkjøringsvegen ved Ikea på Tunga til Charlottenlund-/Brundalsområdet i Trondheim
Miljøpakke Trondheim. Utbygging av hovedvei fra Omkjøringsvegen ved Ikea på Tunga til Charlottenlund-/Brundalsområdet. Brundalsforbindelsen legger til rette for mange nye boliger og nytt lokalsenter på Øvre Rotvoll.
Drift og vedlikehold på riksveger og riks-g/s-veger med tilhørende sideanlegg i Trøndelag fylkeskommune
Oppdal, Rennebu, Midtre Gauldal, Melhus, Trondheim, Malvik, Stjørdal, Levanger og Meråker kommune.
Etablering av infrastruktur for boligområde i Trondheim, trinn 3-12
Totalt skal det bygges 1500 boliger+ næring i området. Blir utført i 12 byggetrinn.
Tyholt tunnel og stamrute øst
Miljøpakken Trondheim
Kapasitetsøkende tiltak på Trønderbanen, Nybygg av sideplattform og ombygg av sporarrangement langs Marienborg-Lademoen
Ny sideplattform på Skansen og Lademoen. Ombygging av sporarrangement på strekningen.
Ny tunnel på Fv 715 St. Olavspranget (Storsteinan) i Trondheim
På prioriteringsliste for rassikring Region Midt. Prioriteringstall 3,8 (høy). Skredtype stein.
Etablering av gang- og sykkelvei i Trondheim kommune
1,5 km lang og strekker seg fra Thoning Owesens gate i nord til Tyholtveien i sør.
Opparbeidelse av infrastruktur for boliger på Solberg
Totalt ca 550-650 boenheter på området.
Nybygg av gang- og sykkelveg over Nidarø ved Spektrum i Trondheim
Gang- og sykkelbru over Nidelva på Nidarø.
Nybygg av parkeringshus i Trondheim, trinn 1
550 parkeringsplasser. Trinn 2: forretningsbygg.
Etablering av sykkelveg og fortau i Trondheim
I første omgang skal det utarbeides reguleringsplan for strekningen strekningen Sigurd Jorsalfars veg: Lillebergvegen - Brøestvegen. Det skal reguleres inn sykkelveg med fortau. Totalt ca 900 meter. Det er lagt inn opsjon på byggeplan.
Nybygg av transformatorstasjon i Trondheim
Etablering av ny stasjon som erstatning for eksisterende stasjon som ska tas ut av drift. Inntil 3 stk. 132/11,8 kV transformatorer • 1 stk. 132/66 kV MVA transformator • 132 kV GIS-anlegg med dobbel samleskinne • 1 stk. 66 kV spole • 12 kV anlegg med dobbel samleskinne • 2 stk. 12 kV kondensatorbatteri Det er vurdert alternative løsninger for bygging av nye Buran transformatorstasjon
Nybygg av gang- og sykkelveg over Rosenborgbassenget ved Solsiden i Trondheim
Planområdet er ca. 33,4 daa, og omfatter bla. gnr/bnr 410/739 m.fl.
Nytt bolig og rekreasjonsområde i Trondheim
Forslaget til områdeplan for Tempe/ Sluppen/ Sorgenfri er Valøyaområdet i foreslått omdisponert til bolig og offentlig friområde/idrettslig aktivitet.
Nybygg av gang- og sykkelvei i Solberg
Ringvålvegen 109, 115 og 116.
Forberedende arbeider for ERTMS i Norge, Dovrebanen/Raumabanen
- Føringsveier for kabler på stasjoner, sidespor, planoverganger, blokkposter og rasvarsling - Fundament for nye tekniske hus - Strømforsyning for nye installasjoner, inkludert reservestrøm
Etablering av infrastruktur til nybygg av leiligheter og rekkehus i Overvik, del 3 m.fl.
Størrelsen på planområdet er ca 206 daa. Planområdet omfatter i sin helhet eiendommer gnr/bnr. 20/99 og 20/104 samt deler av eiendommer gnr/bnr. 17/143, 19/3, 19/110, 19/111, 20/1, 20/101, 20/105, 20/107, 20/109, 21/1, 21/3, 21/58, 21/61 og 21/86.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger i Trondheim
Hensikt med planen er å legge til rette for mellom 150 - 180 boenheter hovedsakelig i leilighetsbygg, og noen rekkehus lengst i nord. B1 nord planlegges tilrettelagt for rekkehusbebyggelse i to til tre etasjer og et leilighetsbygg i tre til fire etasjer med om lag 32 boenheter. På felt B2 tilrettelegges det for leilighetsbygg på tre til seks etasjer langs hovedvegen. Leilighetsbyggene skjermer det vestvendte uteområdet fra støy. Inne i tunet tilrettelegges det for noen rekkehus som en videreføring av bebyggelsesstrukturen i felt B1.
Etablering av infrastruktur for nybygg av leiligheter og rekkehus i Trondheim
Infrastruktur for 126 boenheter varav 17 leiligheter i lavblokker, 40 rekkehus og 16 boenheter i firemannsboliger. Planer på totalt 290 stk boliger fordelt mellom Boligbyggelaget TOBB och Trym på området "Reppe".
Nybygg av kaianlegg med molo i Trondheim
Gnr/bnr 413/173, 413/174, 413/142, 413/21, 413/172, 413/110 og 413/119. Ca. 91,3 daa. Hensikten med planen er at Ladekaia skal bli et godt opparbeidet friområde med tettere tilknytning til sjøen. Planen legger til rette for opparbeiding av molo med kaianlegg for rutebåt, tiltak for å bedre universell tilgjengelighet til kaiområdet og et nytt bygg for vare- og avfallshåndtering tilknyttet kafédriften på Ladekaia. Landarealet skal fortsatt være friområde.
Etablering av sykkelvei med fortau i Trondheim kommune
Bromstadruta er ca. 2,7 km lang og går fra Persaunvegen gjennom Fernanda Nissens veg til Bromstadekra med tverrforbindelse til Bromstadvegen, Tungasletta, Ingvald Ystgaards veg til Granåsvegen frem til Øvre Granåslia. Prosjektet har som mål å sikre et sammenhengende hovednett for sykkel som gir god framkommelighet for syklister og gående, og som oppleves trygt og trafikksikkert for alle.
Fv 864 Singsakerringen i Trondheim, utbedringsarbeider
I transportplan Sør-Trøndelag 2014-23. 4 km
Ny hovedsykkelveg langs Fylkesveg 6682 i Bjørndalen fra Heimdal til Selsbakk i Trondheim kommune
Detaljregulering av hovedsykkelveg langs fv. 6682 fra Heimdal til Selsbakk. Strekningen er en del av sykkelruta «Heimdalsruta». Hovedformålet med planarbeidet er å forbedre denne strekningen av Heimdalsruta som en del av et sammenhengende hovednett for sykkel i Trondheim kommune. Planarbeidet skal bidra til å sikre fremkommelighet, trafikksikkerhet og opplevd trygghet hos trafikanter, med forbedring av dagens situasjon ved at gående og syklende separeres, og gjennom at kryss forbedres. Strekningen skal utvikles som et mer attraktivt område for myke trafikanter. Strekningen vil knytte bosatte og arbeidsplasser i Heimdal sentrum, Saupstad, Kolstad, Vestre Rosten, Flatåsaunet og Romolslia bedre til Trondheim sentrum.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger, forretning mm i Klæbu
Hensikten med planarbeidet er å etablere boliger ca. 10.000 m2 BRA totalt med ca. 143 stk. boenheter og med minimum ca. 5.000 m2 BRA uteareal, dagligvare på ca. 1.300 m2 BRA og ca. 500 m2 BRA med andre lokalservice funksjoner. I planinitiativet er det skrevet næring, men næring omfatter andre underformål.
Fv 868 Håkon den 7 gt i Trondheim, utbedringsarbeider
I transportplan Sør-Trøndelag 2014-23. 4,9 km.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkeus/boliger i kjede i Trondheim
Gnr 39 bnr 73, 74, 75 m.fl. Hensikten med planforslaget er å legge til rette for etablering av rekkehus/ boliger i kjede, med tilhørende uteareal og internvei. Boligene vil ha en høyde på inntil tre etasjer. Det er sikret oppført minimum 21 enheter i planområdet. Illustrasjoner av forslag til ny bebyggelse viser 31 nye boliger i form av eneboliger i rekke
Etablering av avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken, etappe 4 Del 2
Ladebekken-Rosenborg Etappe 4 er siste planlagte etappe i totalprosjektet Ladebekken-Rosenborg, som skal bygge et avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken. Det skal tilrettelegges for separering av spill- og overvann i avløpssonen, samt avlaste overløpsdrift i pumpestasjonen PA 31 Ormen Langes veg. Samtidig skiftes nødvendige vannledninger.
Nybygg av gang- og sykkelvei samt ny bru i Trondheim kommune
Strekningen er ca. 1150 m og inkluderer ny bru over Vikelva. Opsjon 1 gjelder mengdebeskrivelse og konkurransegrunnlag for entreprenør, opsjon 2 gjelder oppfølging i byggetida.
Utbygging av trykkskille for fjernvarmenett i Trondheim
Hensikten med planarbeidet er å tilrettelegge for bygging av et trykkskille-anlegg for fjernvarmenettet i området. Dette omfatter etablering av en ny bygning i en etasje og flytting av en vernet bygning innenfor samme område. Planområdet er ved varsel om oppstart ca. 5,5 daa og omfatter gnr/bnr. 9/883 og 9/838 i Trondheim kommune
Utbedring av holdeplasser i Trondheim kommune, Holdeplasspakke 3-5
Utbedring av totalt 20 holdeplasser, og er fordelt på tre prosjekter, Holdeplasspakke 3, 4 og 5. -Holdeplasspakke 3 omfatter syv holdeplasser i John Aaes veg.
Utbedring av holdeplasser i Trondheim kommune, Holdeplasspakke 3-5
Utbedring av totalt 20 holdeplasser, og er fordelt på tre prosjekter, Holdeplasspakke 3, 4 og 5. -Holdeplasspakke 4 omfatter fire holdeplasser i Høgreina og en holdeplass i Hanskemakerbakken.
Utbedring av holdeplasser i Trondheim kommune, Holdeplasspakke 3-5
Utbedring av totalt 20 holdeplasser, og er fordelt på tre prosjekter, Holdeplasspakke 3, 4 og 5. -Holdeplasspakke 5 omfatter åtte holdeplasser i Vestre Rosten.
Opparbeidelse av vei, vann- og avløpsanlegg i Trondheim kommune
Prosjektets beliggenhet er langs Vollabakken fra Klostergata/Christian Frederiks gate, og langs Øvre Bakklandet til Lillegårdsbakken. Hele strekningen er ca. 510 m. Prosjektets resultatmål er å etablere ny spesifisert løsning for trafikantene på hele strekket, separere VA-anlegg og legge ny vannledning i sørlig del, ca. 225 m, og legge ny vannledning lengst nord, ca. 220 m.
Etablering av sykkelveg og fortau i Trondheim
I første omgang skal det utarbeides reguleringsplan for strekningen Blussuvollsbakken: Nordahl Bruns veg - Kong Inges gate og strekningen Sigurd Jorsalfars veg: Kong Inges gate - Harald Bothners veg. Det skal reguleres inn sykkelveg med fortau. Totalt ca 400 meter. Det er lagt inn opsjon på byggeplan.
Etablering av sykkelvei med fortau i Trondheim
Planområdet er ca. 194 daa, og omfatter bla. gnr/bnr 187/70, 194/210, 194/211, 194/419 196/98, 197/938 m.fl. Hensikten med planen er å sikre sykkelveg med fortau langs østsiden av Kongsvegen fra Saupstadringen (nord) til Anton Bergs veg i tillegg til en delstrekning langs Øvre Flatåsveg. Målet med planarbeidet er å sikre et sammenhengende, trygt og enkelt sykkel- og gangtilbud med god fremkommelighet langs strekningen. I tillegg ønsker en å knytte lokale sentrum bedre sammen, etablere flere alternative ruter for gående og syklende, utbedre kryssområder, endre midtstilte bussholdeplasser i Kongsvegen til sidestilte, samt å bedre adkomsten til bussholdeplasser. Prosjektet er en del av Miljøpakken.
Opparbeidelse av infrastruktur for leilighetsbygg på Nardo i Trondheim
Sunndalsskrenten 13 og Njadarvollen 26. 3-4 etasjer. 60-66 leiligheter.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkehus i Trondheim
Ny bebyggelse foreslås som 12 rekkehus, fordelt på tre rekker. Det planlegges i tillegg for en boenhet i eksisterende våningshus, og en boenhet i eksisterende anneks, totalt 14 boenheter. Rekkehusene knyttes sammen med en intern gangvei som er kjørbar frem til eksisterende eiendommer. Det legges opp til felles uteoppholdsareal på to nivåer grunnet interne høydeforskjeller på tomten. Planforslaget forutsetter at eksisterende bolig i Bukkvollan 1 rives, mens verneverdig gårdstun i Gamle Oslovei 37 bevares og sikres med hensynssone bevaring kulturmiljø i planens bestemmelser. Planen åpner for etablering av parkeringskjeller, og sikrer utbedring av fortau langs deler av Bukkvollan, Havstadvegen og Gamle Oslovei.
Oppgradering av underganger i Trondheim kommune
Undergangen på Heimdal stasjon og Gregus gate skal oppgraderes slik at det blir tryggere og mer attraktivt å ferdes der. Undergang i Gregus gate skal få ny belysning, nymalte vegger, ny elektrisk gatevarme både i trapp og undergang og nytt tak over inngang fra Gregus gate. Snarveg fra undergang til Biskop Sigurds gate skal også få en ny trase med ny oppbygging, belysning og nytt fletteverksgjerdet. Undergang på Heimdal stasjon skal få ny belysning.
Utvikling av ny bydelspark i Trondheim
Område foreslås som ny bydelspark. Parkene bør realiseres når områdene skal bygges ut.
Utvikling av ny bydelspark i Trondheim
Område foreslås som ny bydelspark. Parkene bør realiseres når områdene skal bygges ut.

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.