Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen
Ny fergefri forbindelse på Fv 91, Ullsfjordforbindelsen i Lyngen og Tromsø
Multiconsult er rådgiver for kvalitetssikring og mulighetsstudie.
Riksveg 862 tunnel- og vegforbindelse fra Breivika til Langnes i Tromsø
Bygge ny tunnel fra Breivika til Langnes, og ny hovedveg videre til flyplassen i kulvert under den planlagt utvidede rullebanen. ​
Ny bru til Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ Bygge ny bru til Kvaløya fra Langnes til Selnes. ​ Avgrensning​ Fra kryss mot flyplassen til Selnes.​ Ca. 1,6 km.​
Nybygg av tunnel og veg på Fv 863 mellom Ringvassøya og Reinøya, kontrakt T01/T02
8500m hovedveg, 500m andre veger, 5m bru, 2740m tunnel under Langsundet, T8,5.
Ny tunnel på E10 Fiskefjord Øst i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor høy. 1492m.
Utbygging og modernisering av havnområde i Tromsø
Strategisk plan for utvikling av Tromsø Havns eiendommer med tilstøtende havneanlegg. Planen vil inneholde overordnede volumstudier, bygningsmessige og kommunaltekniske vurderinger samt tilhørende studier og analyser knyttet til inneværende og fremtidige u utbyggingsplaner. Identifisere utbyggingspotensialet for hele området Breivika sør, samt legge til rette for en modernisering av kaianlegg for en bærekraftig havnevirksomhet. Prosjektet omfatter også overordnet rådgivning knyttet til etterfølgende planarbeid. Prosjektgruppe: Link Arkitektur og Multiconsult.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7886 (tidligere fv. 277) Husa i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 369m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 87 Postvollan-Rødbergan i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1800m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 83 Gamvik i Kvæfjord
Fylkesveg 83. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 193m.
Riksveg 862 Breivika til Langnes i Tromsø, Tiltakspakke Langnes
Etablere tiltak som gir gode forhold for gående, syklende og busspassasjerer når den nye tunnelen mellom Breivika og Langnes åpner. ​
Trafikutbedring- og sikringstiltak i Tromsø
Gnr. bnr. 199/4134, 200/1 m.fl. – herunder Strandvegen i Tromsø kommune. Planavgrensningen strekker seg fra overgangen til Jens Olsens gate i nord, til Mellomvegen i sør. Hensikten med planarbeidet er å opparbeide trafikkutbedring- og sikringstiltak; hvor etablering av kollektivholdeplasser, gang- og sykkelveg og fortau er sentrale elementer.
Ny tunnel på E6 Mettevoll i Nordreisa (2 rasløp)
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1127m. Ved oppstigning Kvænangsfjell vest. Tunnel, portal, tilpassing av veg.
Rassikring/tunnel eller overbygg på Fylkesveg 7810 (tidligere fv. 152) Salangslia I i Salangen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 253m.
Ny tunnel på E6 Grasnes-Bikkavollen (Vassbergan) i Storfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-29. Skredtype snø. 300m. Skredfaktor høy.
Utbedring av vei i Finnsnes
Mulig denne vil inngå i en bypakke.
Etablering av produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen i Tromsø
Tiltaket omfatter produksjonsanlegg for ammoniakk og hydrogen, bestående av ulike moduler for utvinning og lagring, samt rørgater, verksted/administrasjonsbygg og parkering. Biprodukter fra produksjonen er fjernvarme og oksygen Hensikten med planarbeidet er å utrede og regulere produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen innenfor Grøtsund havne- og industriområde i Tromsø. Planområdet ligger på Tønsnes, ca. 15 km fra Tromsø by, og omfatter arealet i bakkant av eksisterende dypvannskai. Varslingsområdet utgjør om lag 1950 daa og dekker nødvendig areal for etablering av anlegget med tilhørende infrastruktur, samt hensynssoner.
Rassikring på Rv 85 Gullesfjord III i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 150m. Skredfaktor middels.
Etablering av overbygg på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 318m lengde. Skredtype, snø.
Rassikring/tunnel og voll på Fylkesveg 7908 (tidligere fv. 301) Legda I-VI i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, flom. Skredfaktor lav. 230m.
Rassikring/utflytting av veg og voll på Fylkesveg 862 Kattfjordeidet I-III i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 30m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7864 (tidligere fv. 243) Sifjordskaret I-III i Torsken
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 233m.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 7874 (tidligere fv. 263) Liskardfjellet i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 520m.
Nybygg av transformatorstasjon mm på Russenese i Balsfjord
Vollan transformatorstasjon skal bestå av både Arva og Statnett sine anlegg. Arva AS søker på vegne av Statnett. Vollan skal erstatte Nordkjosbotn transformatorstasjon. Arva søker om anleggskonsesjon for bygging av ny Vollan transformatorstasjon på Russeneset samt rivning av dagens Nordkjosbotn transformatorstasjon og deler av eksisterende ledning mellom Storsteinnes og Nordkjosbotn i Balsfjord kommune. Den nye 80 MVA 132/22 kV stasjonen er planlagt å berøre ett tomteareal på 5640 m2 . Det skal også etableres en ca. 200 meter lang, 132 kV kablet innføring fra Statnett sin 132 kV ledning Skibotn– Balsfjord til den nye stasjonen. Arva søker også om rivning av Nordkjosbotn transformatorstasjon og den ca. 6,4 km lange 66 kV ledningen mellom Storsteinnes og Bergneset. Dette er planlagt revet senest 4 år etter at nye Vollan transformatorstasjon er satt i drift, og nødvendig ombygging av 22 kV nett er ferdigstilt.
Utvidelse av godsterminal i Tromsø
Utvidelse av eksisterende fryselager samt oppføring av et nytt terminal-/lagerbygg. Utvidelse av fryselager utgjør ca. 2.500 kvadratmeter, nytt terminal-/lagerbygg utgjør ca. 5.000 kvadratmeter. Tiltaket forutsetter også en utvidelse av eksisterende kai.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Tungeneslian i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 320m.
Nybygg av vindkraftverk i Tromsø
20 turbiner med en total installert effekt på 60 MW.
Nybygg av parkeringsanlegg i Harstad
500-600 parkeringsplasser.
Sykkelveg med fortau rundt Nordspissen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge sykkelveg med fortau langs Skattøravegen/Ringvegen til Hamna. Avgrensning​ Fra Håndverkervegen til Bjørnebekkvegen. Ca. 3,8 km. ​
Nybygg av brannstasjon i Harstad
Hensikten med reguleringen er å regulere tomt for ny brannstasjon i Russevikveien. Planområdet ligger i Gansåsbotn sør for Harstad sentrum. Varslingsområdet utgjør ca 54 daa og dekker nødvendig areal for etablering av ny brannstasjon med tilhørende infrastruktur og uteområder. I planen inkluderes i tillegg eksisterende næringsvirksomhet innen planområdet, og mulighet for fremtidig utfylling i sjø. Mulighet for kai/brygge for brannvesenets båt skal vurderes i prosessen.
Kollektivfelt og trafikksikkerhetstiltak i Tromsø
Utvidelsen har som hovedmål å etablere kollektivfelt, sykkelfelt og fortau langs Stakkevollvegen fra krysset mot Johan Jensens gate ved rundkjørningen i Hansjordnesbukta i sør til Tverrforbindelsen/Erling Kjeldsnes veg i nord. 2,2 km.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 2
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 1
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Nybygg av transformatorstasjon i Senja
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 3
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Etablering av småbåtshavn i Kvænangen kommune
Ny småbåthavn er planlagt å omfatte: 60 faste båtplasser, 10 gjestebåtplasser, varierte størrelser på båtplassene og forskjellige fasiliteter.
Rassikring/fangvoll på E6 Øvergård i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 235m. Skredfaktor høy.
Rassikring på Rv 85 i Kvæfjord
Skredfaktorkategori lav. 583m lengde. Skredtype, snø,stein.
Etablering av transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø
Ny 49 MVA, 132/11 kV Langnes transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø kommune. Transformatorstasjonen vil bygges som et kompakt innendørs GIS anlegg. Stasjonen skal forsynes fra 132 kV ledningen mellom Charlottenlund og Kvaløya. Stasjonen er plassert på Tromsøya ved Giæverbukta ca. 1 km sør for Tromsø lufthavn
Utvikling av Årviksand havn, Skjervøy kommune
I forbindelse med at Skjervøy kommune skal mudre inne i Årviksand Havn har vi sammen med Multiconsult sett på muligheter for å revidere reguleringsplanen for Årviksand Havn. I forbindelse med mudringen vil ny reguleringsplan inneholde et område for rene masse i et dumpingsområde i sjø og de forurensede masser vil bli tatt med inn på land. I Samme forbindelse vil Skjervøy kommune utvide kaien i Årviksand Havn. Dette kan bety at vi vil omregulere nye områder som gjør at vi frigjør areal til turisme, bolig eller annet. I Samme anledning kan vi inkludere nye områder. Mulig konsept: Alt 1 - næring 6400 kvm, 15 nye boliger og 1 fritidsbolig. Alt 2 - næring 8500 kvm, 15 nye boliger og 1 fritidsbolig
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Silsand-Botnhamn
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Ombygg og utvidelse av eksisterende prosessbygg samt oppføring av fundamenter for tankanlegg på Botnhågen i Finnsnes
I denne entreprise skal leverandøren stå for ombygging og utvidelse av et eksisterende prosessbygg, samt oppføring av fundamenter for tankanlegg. Rå Biopark planlegger o erstatte kompostering under åpen himmel med biogassproduksjon i lukket anlegg. Byggehøyde på 20-25 m for deler av prosessanlegget. Prosessanlegget skal motta organiskt avfall fra 41 kommuner i Nord-Norge. Tidigare lokalisering poststed: Skibotn.
Asfaltarbeider på veger i Nord-Norge
Statens vegvesen inviterer sammen med Nordland-, Troms-, og Finnmark Fylkeskommune til leverandørkonferanse med fokus på asfaltkontrakter i Nord-Norge.
Tillpassing av bussløsning på Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ ​- Etablere nødvendig tilrettelegging for, og prioritering av, buss på Kvaløya - Øke standard - Øke tilgjengelighet ved bussholdeplasser - Løsninger for gående og syklende
Etablering av infrastruktur for alpinområde i Tromsø
Hører med prosjektene; Arctic Center fase 1, 2 og 3. Infrastrukturen vil bli bygd ut gradevis over flere år.
Rassikring/ny fangtvoll på Rv 85 Langvassdal i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 50m. Skredfaktor middels.
Etablering av fangvoll på E6 i Bardu
Skredfaktorkategori middels. 60m lengde. Skredtype, snø.
Voll, kulvert og utflytting av veg på Rv 85 Gullesfjord I i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 70m. Skredfaktor middels.
Utbedring av Sykehusvegen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge kollektivfelt langs Sykehusvegen. ​ Bygge planskilt kryssing for fotgjengere og syklister.​ Utbedre krysset Sykehusvegen/Hansine Hansens veg. ​ Avgrensning​ Fra Hansine Hansens veg til Klokkargårdsbakken ​ Ca. 600 m. ​
Ny vannkraft i Gratangen kommune
Vassdragsområde 190.1Z. Søkt produksjon 12,10 GWh.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Skalandtunnelen sør i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor lav. 89m.
Oppgradering av VVA i byområde i Tromsø, del 4
Totalkostnad er ca. 150 mill. kr for hele utbyggingen, som kommer å gå over en 5 års periode. Del 1-5.
Utvidelse av næringsarealer, etablering av kaianlegg mm. i Lyngen kommune
Formålet med en ny deltaljeregulering av samme planområde som «Nord-Leangen hamn» er å legge til rette for dagens behov innenfor fiskeri, kollektivtransport (hurtigbåtanløp), og annen sjørettet næring (eksempelvis en slipp i sørlig del av feltet). Detaljreguleringsprosessen skal også vurdere behovet og mulighet for utvidelse av det regulerte området videre nordover, samt vurdere behov og mulighet for nye næringsarealer på nordsiden av dagens havn samt endringer på vei- og parkeringsområder. Det skal undersøkes muligheten for å tilrettelegge for ny næring, som bl.a. en ny slipphall i den sørlige delen av planområdet, og hvor det kan etableres hvilekai innenfor eksisterende molo, Planen skal også legge til rette for kollektivtransport, og med det kan det oppstå behov for ventehall, større almenningskai, endring i vei, adkomst og parkering osv.
Utflytting av veg på Fylkesveg 7768 (tidligere fv 57) Bårsvikbukken i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 140.
Etablering av fangvoll på E8 Lavangsdalen i Balsfjord
Skredfaktorkategori middels. 57m lengde. Skredtype, snø.
Støtteforbygninger, justering av veg mm på Fylkesveg 863 i Karlsøy
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 200m.
Opparbeidelse av infrastruktur for boliger og næring på Bergsvågen i Harstad
Det planlegges 87 leiligheter og 3000 kvadratmeter med næringsarealer. 4 hus, 4-5 etasjer.
Oppgradering av Vannøy fergekai på Fylkesveg 301 i Vannvåg
Utbedring av løftesystem på fergekaien. Vannøy fergekai har et utdatert og sårbart løftesystem med bare en løftesylinder. Det foreslås å bytte ut dette med tosidig løftesystem og samtidig tilpasse fergekaia til fremtidige behov. Økt lengde på kjørebrua, justering av senterlinje og tilrettelegging for myke trafikanter vil bli vurdert gjennomført ved oppgraderingen.
Ombygg av parkerinsgplass til aktivitetspark ved universitet i Tromsø kommune
Målet er å transformere området fra en parkeringsplass til en attraktiv aktivitetspark. Arealet er på ca. 10 000 kvm og består i dag av ca. 250 parkeringsplasser plassert midt på campus.
Oppgradering av fergekai på Fylkesveg 863 i Karlsøy
Utbedring av løftesystem på fergekaien. Hansnes fergekai har et utdatert og sårbart løftesystem med bare en løftesylinder. Det foreslås å bytte ut dette med tosidig løftesystem og samtidig tilpasse fergekaia til fremtidige behov. Økt lengde på kjørebrua, justering av senterlinje og tilrettelegging for myke trafikanter vil bli vurdert gjennomført ved oppgraderingen.
Rassikring/fangvoll og kulvert ved E10 Kobberneset Fiskefjord i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 459m. Skredfaktor lav.

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.