Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen
Riksveg 862 tunnel- og vegforbindelse fra Breivika til Langnes i Tromsø
Bygge ny tunnel fra Breivika til Langnes, og ny hovedveg videre til flyplassen i kulvert under den planlagt utvidede rullebanen. ​
Ny bru til Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ Bygge ny bru til Kvaløya fra Langnes til Selnes. ​ Avgrensning​ Fra kryss mot flyplassen til Selnes.​ Ca. 1,6 km.​
Ny tunnel på E10 Fiskefjord Øst i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor høy. 1492m.
E10 Tjeldsund-Gullesfjordbotn-Langvassbukt, Hålogalandsvegen, forberedende arbeider
Flytting av høyspentlinjer, strømforsyning, særskilt granskning av kulturminner og grunnerverv.
Utbygging og modernisering av havnområde i Tromsø
Strategisk plan for utvikling av Tromsø Havns eiendommer med tilstøtende havneanlegg. Planen vil inneholde overordnede volumstudier, bygningsmessige og kommunaltekniske vurderinger samt tilhørende studier og analyser knyttet til inneværende og fremtidige u utbyggingsplaner. Identifisere utbyggingspotensialet for hele området Breivika sør, samt legge til rette for en modernisering av kaianlegg for en bærekraftig havnevirksomhet. Prosjektet omfatter også overordnet rådgivning knyttet til etterfølgende planarbeid. Prosjektgruppe: Link Arkitektur og Multiconsult.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7886 (tidligere fv. 277) Husa i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 369m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 87 Postvollan-Rødbergan i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1800m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 83 Gamvik i Kvæfjord
Fylkesveg 83. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 193m.
Utbedring, oppgradering og sikkerhetstiltak fra Gimlevegen til Håndverkervegen i Tromsø
Tiltak ​ - Ny hovedveg mellom Gimlevegen og Nordøyavegen, som avlaster dagens veg på strekningen.​ - Samtidig skal vi tilrettelegge for gange, sykkel og buss på eksisterende veg fra Gimlevegen til Håndverkervegen.
Riksveg 862 Breivika til Langnes i Tromsø, Tiltakspakke Langnes
Etablere tiltak som gir gode forhold for gående, syklende og busspassasjerer når den nye tunnelen mellom Breivika og Langnes åpner. ​
Trafikutbedring- og sikringstiltak i Tromsø
Gnr. bnr. 199/4134, 200/1 m.fl. – herunder Strandvegen i Tromsø kommune. Planavgrensningen strekker seg fra overgangen til Jens Olsens gate i nord, til Mellomvegen i sør. Hensikten med planarbeidet er å opparbeide trafikkutbedring- og sikringstiltak; hvor etablering av kollektivholdeplasser, gang- og sykkelveg og fortau er sentrale elementer.
Nybygg av tunnel og veg på Fv 863 mellom Ringvassøya og Reinøya, kontrakt T01/T02
8500m hovedveg, 500m andre veger, 5m bru, 2740m tunnel under Langsundet, T8,5.
Ny tunnel på E6 Mettevoll i Nordreisa (2 rasløp)
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1127m. Ved oppstigning Kvænangsfjell vest. Tunnel, portal, tilpassing av veg.
Rassikring/tunnel eller overbygg på Fylkesveg 7810 (tidligere fv. 152) Salangslia I i Salangen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 253m.
Utbedring av vei i Finnsnes
Mulig denne vil inngå i en bypakke.
Ny tunnel på E6 Grasnes-Bikkavollen (Vassbergan) i Storfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-29. Skredtype snø. 300m. Skredfaktor høy.
Rassikring på Rv 85 Gullesfjord III i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 150m. Skredfaktor middels.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Bardufoss - Finnfjordbotn
Melding med forslag til konsekvensutredning ligger til behandling hos NVE. 32 km ledning. To alternative traseer. Planlegger å skifte ut den eldste av de to eksisterende linjene (byggeår 1962) men en ny 132 kV kraftledning med overføringskapasitet på 329 FeAl. Mastene bygges av brunfarget komposittmateriale eller som limtremaster med en høyde på 16-25 meter. Kraftledningen vil berøre kommunene Målselv, Sørreisa og Lenvik. Avhengig av trase som velges så ligger ca 10 km i Målselv kommune, ca 20 km i Sørreisa kmmune og 2 km i Lenvik kommune. Det antas at byggingen vil gå over en periode på ca 12-18 månader. Kostnad er ukjent.
Ny bru på Fylkesveg 7768 (tidligere fv. 57) Grøtfjorden i Tromsø
Fjordkryssing til Tromvik. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, sørpe, stein. Skredfaktor høy. 70m.
Etablering av overbygg på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 318m lengde. Skredtype, snø.
Rassikring/tunnel og voll på Fylkesveg 7908 (tidligere fv. 301) Legda I-VI i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, flom. Skredfaktor lav. 230m.
Nybygg av biogassanlegg på Botnhågen, Finnsnes
Rå biopark planlegger o erstatte kompostering under åpen himmel med biogassproduksjon i lukket anlegg. Byggehøyde på 20-25 m for deler av prosessanlegget. Prosessanlegget skal motta organiskt avfall fra 41 kommuner i Nord-Norge. Tidigare lokalisering poststed:Skibotn.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7864 (tidligere fv. 243) Sifjordskaret I-III i Torsken
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 233m.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 7874 (tidligere fv. 263) Liskardfjellet i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 520m.
Rassikring/utflytting av veg og voll på Fylkesveg 862 Kattfjordeidet I-III i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 30m.
Utvidelse av godsterminal i Tromsø
Utvidelse av eksisterende fryselager samt oppføring av et nytt terminal-/lagerbygg. Utvidelse av fryselager utgjør ca. 2.500 kvadratmeter, nytt terminal-/lagerbygg utgjør ca. 5.000 kvadratmeter. Tiltaket forutsetter også en utvidelse av eksisterende kai.
Nybygg av transformatorstasjon mm på Russenese i Balsfjord
Vollan transformatorstasjon skal bestå av både Arva og Statnett sine anlegg. Arva AS søker på vegne av Statnett. Vollan skal erstatte Nordkjosbotn transformatorstasjon. Arva søker om anleggskonsesjon for bygging av ny Vollan transformatorstasjon på Russeneset samt rivning av dagens Nordkjosbotn transformatorstasjon og deler av eksisterende ledning mellom Storsteinnes og Nordkjosbotn i Balsfjord kommune. Den nye 80 MVA 132/22 kV stasjonen er planlagt å berøre ett tomteareal på 5640 m2 . Det skal også etableres en ca. 200 meter lang, 132 kV kablet innføring fra Statnett sin 132 kV ledning Skibotn– Balsfjord til den nye stasjonen. Arva søker også om rivning av Nordkjosbotn transformatorstasjon og den ca. 6,4 km lange 66 kV ledningen mellom Storsteinnes og Bergneset. Dette er planlagt revet senest 4 år etter at nye Vollan transformatorstasjon er satt i drift, og nødvendig ombygging av 22 kV nett er ferdigstilt.
Rassikring på Fylkesveg 862 Skarvhammarn/Hestesletta i Berg
Åtte sprengingsinstallasjoner og radarvarsling/stenging.
Nybygg av vindkraftverk i Tromsø
20 turbiner med en total installert effekt på 60 MW.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Tungeneslian i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 320m.
Sykkelveg med fortau rundt Nordspissen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge sykkelveg med fortau langs Skattøravegen/Ringvegen til Hamna. Avgrensning​ Fra Håndverkervegen til Bjørnebekkvegen Ca. 3,8 km. ​
Nybygg av brannstasjon i Harstad
Hensikten med reguleringen er å regulere tomt for ny brannstasjon i Russevikveien. Planområdet ligger i Gansåsbotn sør for Harstad sentrum. Varslingsområdet utgjør ca 54 daa og dekker nødvendig areal for etablering av ny brannstasjon med tilhørende infrastruktur og uteområder. I planen inkluderes i tillegg eksisterende næringsvirksomhet innen planområdet, og mulighet for fremtidig utfylling i sjø. Mulighet for kai/brygge for brannvesenets båt skal vurderes i prosessen.
Rassikringstiltak på Fv 91 Breivikeidet bru-Hov
ÅDT 800. 7,5 km. Skredsikringsprosjekt Troms 2014-2023. Skredtype snø. Prioriteringstall 2,81. Breivikeidet I-III-Graselva.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 3
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 2
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Nybygg av transformatorstasjon i Senja
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 1
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Ny bussløsning på Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ - Etablere nødvendig tilrettelegging for, og prioritering av, buss på Kvaløya. ​ - Enten langs fylkesvegen, oppe i boligområdene, eller en kombinasjon av de to. Avgrensning​ - Fra Eidkjosen til Sandnessundbrua ​ - Ca. 6,3 km.​
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 868 Furuflaten i Lyngen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 195m.
Rassikring/fangvoll på E6 Øvergård i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 235m. Skredfaktor høy.
Etablering av transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø
Ny 49 MVA, 132/11 kV Langnes transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø kommune. Transformatorstasjonen vil bygges som et kompakt innendørs GIS anlegg. Stasjonen skal forsynes fra 132 kV ledningen mellom Charlottenlund og Kvaløya. Stasjonen er plassert på Tromsøya ved Giæverbukta ca. 1 km sør for Tromsø lufthavn
Rassikring for snø på Fylkesveg 7940 Hamnbergan
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø og stein på Fylkesveg 882 Fossbakken
Skredtype snø og stein. Skredfaktor middels.
Reasfaltering av rullebane ved lufthavn i Tromsø kommune
Ca. 164.000 m2 asfaltering ved Avinor Tromsø lufthavn.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7892 Brokskaret
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Silsand-Botnhamn
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Rassikring for snø på Fylkesveg 87 Henryskreda
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7768 Hallarbukta
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø og sørpe på Fylkesveg 866 Gjøvarden
Skredtype snø og sørpe. Skredfaktor middels.
Utvikling av Årviksand havn, Skjervøy kommune
I forbindelse med at Skjervøy kommune skal mudre inne i Årviksand Havn har vi sammen med Multiconsult sett på muligheter for å revidere reguleringsplanen for Årviksand Havn. I forbindelse med mudringen vil ny reguleringsplan inneholde et område for rene masse i et dumpingsområde i sjø og de forurensede masser vil bli tatt med inn på land. I Samme forbindelse vil Skjervøy kommune utvide kaien i Årviksand Havn. Dette kan bety at vi vil omregulere nye områder som gjør at vi frigjør areal til turisme, bolig eller annet. I Samme anledning kan vi inkludere nye områder. Mulig konsept: Alt 1 - næring 6400 kvm, 15 nye boliger og 1 fritidsbolig. Alt 2 - næring 8500 kvm, 15 nye boliger og 1 fritidsbolig
Etablering av produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen i Tromsø
Tiltaket omfatter produksjonsanlegg for ammoniakk og hydrogen, bestående av ulike moduler for utvinning og lagring, samt rørgater, verksted/administrasjonsbygg og parkering. Biprodukter fra produksjonen er fjernvarme og oksygen Hensikten med planarbeidet er å utrede og regulere produksjonsanlegg for grønn ammoniakk og hydrogen innenfor Grøtsund havne- og industriområde i Tromsø. Planområdet ligger på Tønsnes, ca. 15 km fra Tromsø by, og omfatter arealet i bakkant av eksisterende dypvannskai. Varslingsområdet utgjør om lag 1950 daa og dekker nødvendig areal for etablering av anlegget med tilhørende infrastruktur, samt hensynssoner.
Rassikring på Rv 85 i Kvæfjord
Skredfaktorkategori lav. 583m lengde. Skredtype, snø,stein.
Utdyping av fiskerihavn, Kristoffervalen i Karlsøy
Forslag for perioden 2018-2023.
Tiltak som prioriterer buss på bruhodet Tromsdalen i Tromsø
Tiltak ​ - Tiltak som prioriterer buss på bruhodet Tromsdalen.​ - Kollektivfelt langs fylkesvegen.​ - Eget venstresvingefelt til Hans Nilsens veg.​ - Nye og/eller oppgraderte holdeplasser. ​
Etablering av infrastruktur for alpinområde i Tromsø
Hører med prosjektene; Arctic Center fase 1, 2 og 3. Infrastrukturen vil bli bygd ut gradevis over flere år.
Rassikring/ny fangtvoll på Rv 85 Langvassdal i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. 50m. Skredfaktor middels.
Voll, kulvert og utflytting av veg på Rv 85 Gullesfjord I i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 70m. Skredfaktor middels.
Sykkeltrasé over Tromsøya mellom sentrum og Langnes i Tromsø
Tiltak ​ Etablere sykkeltrasé over Tromsøya. ​ Avgrensning​ Kirkegårdsvegen – Prost Schielderups gate – Bymyra – Langnesvegen – Huldervegen. Ca. 1,3 km.
Utbedring av Sykehusvegen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge kollektivfelt langs Sykehusvegen. ​ Bygge planskilt kryssing for fotgjengere og syklister.​ Utbedre krysset Sykehusvegen/Hansine Hansens veg. ​ Avgrensning​ Fra Hansine Hansens veg til Klokkargårdsbakken ​ Ca. 600 m. ​
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Skalandtunnelen sør i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor lav. 89m.
Ny vannkraft i Gratangen kommune
Vassdragsområde 190.1Z. Søkt produksjon 12,10 GWh.
Etablering av havnepromenade på Lyngseidet i Lyngen kommune
Lyngen kommune ønsker å bygge en havnepromenade i sjøfronten mellom fergeleiet og Sørheim Brygge på Lyngseidet.
Utdyping av Husøy fiskerihavn og deponering av masser i Senja kommune
Formålet med planarbeidet er å legge til rette for utdyping av Husøy fiskerihavn og deponering av masser. Planarbeidet skal vurdere om utdypingsmasser kan utnyttes til etablering av nytt næringsareal. Masseuttak ved Husøy skal vurderes.

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.