Byggfakta-logo med 'Powered by Hubexo'. Byggfakta skaper konkurransefordeler og verdi for alle aktører i bygg- og anleggsbransjen

Alle planlagte anleggsprosjekter i Tromsø

Ny bru til Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ Bygge ny bru til Kvaløya fra Langnes til Selnes. ​ Avgrensning​ Fra kryss mot flyplassen til Selnes.​ Ca. 1,6 km.​
Riksveg 862 Breivika til Langnes i Tromsø, Tiltakspakke Langnes
Etablere tiltak som gir gode forhold for gående, syklende og busspassasjerer når den nye tunnelen mellom Breivika og Langnes åpner. ​
Etablering av overbygg på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 318m lengde. Skredtype, snø.
Rassikring/tunnel og voll på Fylkesveg 7908 (tidligere fv. 301) Legda I-VI i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, flom. Skredfaktor lav. 230m.
Rassikring/utflytting av veg og voll på Fylkesveg 862 Kattfjordeidet I-III i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 30m.
Nybygg av vindkraftverk i Tromsø
20 turbiner med en total installert effekt på 60 MW.
Sykkelveg med fortau rundt Nordspissen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge sykkelveg med fortau langs Skattøravegen/Ringvegen til Hamna. Avgrensning​ Fra Håndverkervegen til Bjørnebekkvegen Ca. 3,8 km. ​
Rassikringstiltak på Fv 91 Breivikeidet bru-Hov
ÅDT 800. 7,5 km. Skredsikringsprosjekt Troms 2014-2023. Skredtype snø. Prioriteringstall 2,81. Breivikeidet I-III-Graselva.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7768 Hallarbukta
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Rassikring for snø på Fylkesveg 7892 Brokskaret
Skredtype snø. Skredfaktor middels.
Etablering av transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø
Ny 49 MVA, 132/11 kV Langnes transformatorstasjon på Tromsøya i Tromsø kommune. Transformatorstasjonen vil bygges som et kompakt innendørs GIS anlegg. Stasjonen skal forsynes fra 132 kV ledningen mellom Charlottenlund og Kvaløya. Stasjonen er plassert på Tromsøya ved Giæverbukta ca. 1 km sør for Tromsø lufthavn
Reasfaltering av rullebane ved lufthavn i Tromsø kommune
Ca. 164.000 m2 asfaltering ved Avinor Tromsø lufthavn.
Tiltak som prioriterer buss på bruhodet Tromsdalen i Tromsø
Tiltak ​ - Tiltak som prioriterer buss på bruhodet Tromsdalen.​ - Kollektivfelt langs fylkesvegen.​ - Eget venstresvingefelt til Hans Nilsens veg.​ - Nye og/eller oppgraderte holdeplasser. ​
Utbedring av Sykehusvegen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge kollektivfelt langs Sykehusvegen. ​ Bygge planskilt kryssing for fotgjengere og syklister.​ Utbedre krysset Sykehusvegen/Hansine Hansens veg. ​ Avgrensning​ Fra Hansine Hansens veg til Klokkargårdsbakken ​ Ca. 600 m. ​
Sykkeltrasé over Tromsøya mellom sentrum og Langnes i Tromsø
Tiltak ​ Etablere sykkeltrasé over Tromsøya. ​ Avgrensning​ Kirkegårdsvegen – Prost Schielderups gate – Bymyra – Langnesvegen – Huldervegen. Ca. 1,3 km.
Utflytting av veg på Fylkesveg 7768 (tidligere fv 57) Bårsvikbukken i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 140.
Fanggrøft på Fylkesveg 7768 (tidligere fv. 57) Grøtfjordfjellet i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype stein. Skredfaktor lav. 300m.
Utbedring gang- og sykkelveg Kvaløyvegen i Tromsø
Tiltak ​ Etablere gjennomgående standard for gående og syklende langs Kvaløyvegen. Erstatte fortau med gang- og sykkelveg. ​ Avgrensning​ Ca. 200 m. ​
Oppgradering av tunnel langs Fylkesveg 7770 i Tromsø
Lengden på tunnelen er 770 meter.
Utbedring av Klokkargårdsbakken i Tromsø
Tiltak ​ Breddeutvide Klokkargårdsbakken. ​ Utbedre kryss Hansine Hansens veg/ Klokkargårdsbakken. ​ Avgrensning​ Fra Sykehusvegen til ​Hansine Hansens veg ​ Ca. 300 m. ​
Etablering av infrastruktur for datasenter i Tromsø
I Tromsø DC 12 er plassert på sørsiden av byen nær E8. Både DC 11 og DC 12 er koblet gjennom Narvik til Node Pole i Sverige
Etablering av fangvoll på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 30m lengde. Skredtype, snø.
Etablering av fornybar energianlegg for drift av vifter i tunneler og belysning langs veier i Norge
Nye Veier AS ønsker å tenke nytt og ta i bruk ny teknologi for å produsere fornybar kraft langs vegareal, i første rekke til eget forbruk. Forbruket er i hovedsak knyttet til belysning samt drift av vifter i tunnel. I denne forespørselen søker vi etter leverandører som kan utfordre oss på å identifisere og ta i bruk produksjonsmuligheter som i dag ikke benyttes. Det betyr at vi ønsker å ta i bruk kjent teknologi, men også utforske nye kombinasjoner og løsninger. Gjelder hele Norge.
Kartlegging for utvikling av brukervennlig løsning for lading av tunge kjøretøyer i Norge
Som del av nasjonal ladestrategi skal Statens vegvesen i samarbeid med markedsaktørene initiere utvikling av en brukervennlig løsning for lading av tunge kjøretøyer. Gjelder hele Norge.
Rassikring for snø og stein på Fylkesveg 7768 (tidligere fv. 57) Vågbotn I i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 50m.
Etablering av ladestasjon for elbiler til Statsbyggs leietakere i Norge
Statsbygg ønsker å tilby el-ladepunkter til sine leietakere på eksisterende eiendommer. Gjelder hele Norge.
Etablering av svevesti og belysning for kulturminner ved utendørs kulturmiljø på Skattøra i Tromsø
For å gjøre dette kulturmiljøet mer tilgjengelig skal vi bygge en universelt utformet adkomst inn i området. På grunn av kupert terreng skal denne stien bli en svevesti, bygget i tre og stål, som “flyter” gjennom et ulendt terreng. Stien skal være iht kriteriene for UU, dette gjelder stigningsgrad, hvilebenker, ledelinjer m.m. Også formidlingsmetoder utformes slik at de er tilpasset mennesker med ulike funksjonsnedsettelser. Skrift, lyd og lysdesign skal brukes som elementer i formidlingen av stedets kulturhistorie og gi forståelse av arkeologiske og andre kulturminner i kulturmiljøet på Skattøra.

Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!

Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.