Alle planlagte anleggsprosjekter i Oslo
Utvikling av Klemetsrudanlegget i bydel Søndre Nordstrand, Oslo
Gnr/Bnr: 177/1, 17, 18, 178/1, 183, 250/33, 35 m.fl.
TechnipFMC som EPC leverandør.
Prosjekt for Front-EndEngineering Design, FEED.
Det er planer om å etablere et karbonfangstanlegg inntil avfallsforbrenningsanlegget på Klemetsrud. Flytende CO₂ skal mellomlagres på planlagt etablert tanklager/terminal for så å transporteres videre til eksportterminal på Oslo havn.
T-bane til Bjørndal og gjersrud/stensrud
Når - og om - prosjektet startes er høyst usikkert. Er ikke med blant høyt prioriterte prosjekter i Oslopakke 3. 2030 er satt for å indikere at det neppe skjer noe de første 10-15 årene.
Forlengelse linje 3 fra Mortensrud.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Antall oppganger til terreng: 2.
Plattformens dybde under terreng: 44 m.
Antall heiser: 9.
Antall rulletrapper til mesanin: 4.
Antall kubikk betong: 35.000 m3 inkl. vanntett støp.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Opparbeidelse av infrastruktur for nytt byområde i Søndre Nordstrand
Reguleres sammen med flere boligprosjekter i området. Oslo kommune, JM Norge AS, Obos Nye Hjem, Selvaag AS, Block Watne AS og ca. 130 private grunneier på området. Eventuelt en søppelsug i området. Ca. 4000 dekar stort område i sørøst i Oslo. Kan bygge 9000 boliger totalt.
Ny/ombygging av havneområder m.m. på Akersneset i Oslo
Vippetangen er et sentralt og viktigt område i Fjordbyen og utgjør et bindeledd mellom Pipervika og Bjørvika.
De spesielle hensynene knyttet til eksisterende fergeterminal, cruisekai, havnerelatert kulturmiljø og Akershus festning skal ivaretas samtidig med at det også skal legges til rette for etablering av Fjordtrikk, Havnepromenade og byrom samt nye publikumsattraksjoner.
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen, entreprise E3
Entreprise E3 omfatter;
Installasjon tunnel før sporlegging.
Sporbygging - hele tunnelen.
Installasjon i tunnel etter sporlegging.
Testing og idriftsettelse jernbaneteknikk.
5 doble overkjøringsspor.
1 enkelt overkjøringsspor.
Ca. 20,3 km strømskinne.
Ca. 21.500 sviller.
Ca. 43.500 stk. befestigelse.
11 kV forsyning langs begge sider av sporet.
Impulsvifter i par i tunnel (mellom stasjoner).
Nye T-banestasjoner på Fornebubanen
Prosjektgruppe Fornebubanen: Multiconsult Norge AS/Cowi AS.
Antall oppganger til terreng: 2.
Plattformens dybde under terreng 28 m.
Antall heiser fra plattform: 2.
Antall rulletrapper fra plattform 4.
Antall kubikk betong: 5.000.
Utvidelse av vendekapasitet ved Sporveiens anlegg i Muselunden, Oslo
Forlengelse av eksisterende sportrase med estimert 10-20 meter i Muselunden. Bygging av kryssveksel i eksisterende trase og mindre korrigering av eksisterende sportrase i tilknytning til dette. Bygging av to plattformer for av- og påstigning fra trikk som snur og kjør i retning Trondheimsveien. Bygging av hvilebrakke for førere.
Stalling av trikker og infrastrukturvedlikehold ved Holtet trikkebase i bydel Nordstrand, Oslo
Gnr/bnr: 154/61, 154/73, 154/75, 154/87, 154/88, 155/19, 155/22, 155/23, 155/4, 155/59, 999/223.
Etablering av ny sykkeltrasé mm i Oslo
Gnr/bnr: 224/348, 999/845, 223/20, 999/410, 224/374, 76/277, 76/175, 76
/174, 76/171, 76/176, 76/13, 76/299, 250/15, 76/311, 76/75, 76/102, 999/387.
Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49.
Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe.
Nybygg av adkomst på stasjon i Oslo
Sikring av gammelt tverrslag mellom plattform 2 og 4, etablering av sjakt i fjell for ny utgang med trapp og heis til Finnmarksgata mot Tøyenparken.
Nybygg av gang-og sykkelbru på Bryn i Oslo
Brulengde total : 71,60 meter.
Bordgang total : 110 meter.
Antall spenn : 8.
Lengste spenn : 15,50 meter.
Konstruksjon : Stålkasse / stripefundament (betong).
Gnr/Bnr: 144/19, 939, 1597.
Utbedring av gang-og sykkelvei i bydel Grünerløkka/Bjerke, Oslo
Ca 400 meter. Oppgradering av gate med nye sykkelfelt og grøntområde for overvann.
Gnr/bnr: 250/15, 83/32, 61, 113, 248, 465, 33, 15, 294, 201, 37, 19, 514 og 112.
Gratistilbud
til bedrifter!
Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.