Alle planlagte byggeprosjekter i Tønsberg
Nybygg av transformatorstasjon i Tønsberg kommune
Spenningsnivå: 132kV og 66kV.
Gulliåsen transformatorstasjon vil bli tilrettelagt for økt kapasitetsbehov i området og spenningsoppgradering fra 66kV til 132kV ledningsnett.
Flyttingen transformatorstasjon fra Tveiten til Gulliåsen vil bli gjennomført parallelt med Statnett sin etablering av Tønsberg transformatorstasjon.
Nybygg av boliger i Tønsberg
Ca. 180 boenheter.
Det vurderes både småhus (rekkehus, tomannsboliger, firemannsboliger) og blokker.
2-6 etasjer.
Gnr/bnr: 58/1 mfl.
47 dekar.
Nybygg av boliger og næring i Tønsberg, trinn 1
Totalt 39 mål. "Saba-tomten". Gnr/Bnr: 153/134 og 153/14. Første byggetrinn består av sone 1 og 2. Sone 1 i nord består av nærings-/tjeneste i 1-4 etasje med dagligvare, apotek, kafe og treningssenter som kan benyttes til rehabilitering og velvære. I etasjene over dette vil det være kontorer for helsetjenester som lege, fysioterapi osv. I sone 2 vil det være 3-4 etasjer foreslått som 96 omsorgsboliger i fellesskap, der det i første etasje er dagsenter og tjenestetilbud som for eksempel frisør, fotpleie osv.
Nybygg av boligområde i Tønsberg
Ca. 145 boenheter fordelt på eneboliger, rekkehus, flermannsboliger og lavblokker. Innlaget er et boligområde (kommuneplanens byggeområde B3) som ligger mellom Åsgårdstrand og Tønsberg omgitt av natur- og kulturlandskap på to «langsider» (øst og vest) og blandet boligbebyggelse langs Åsgårdstrandsveien (fylkesvei) i nord og sør.
Planområdet er på 134,0 dekar mens byggeområdene for boliger er 81,0 dekar. Det inkluderer nærlekeplasser og interne, felles veier.
Vei- og trafikkutredninger, VAO rapport: Ingeniørservice AS.
Utarbeidet av Ole Martin Brattås, kvalitetskontroll: Elon Faber.
Konsekvensutredning (KU): Asplan Viak.
Oppdragsleder: Elisabeth Crawfurd.
KU Landskap og estetikk, utarbeidet av Maria Magnusdottir.
KU Friluftsliv og barn og unges interesser, utarbeidet av Maria Magnusdottir.
KU Trafikk, utarbeidet av Ole Thorleif Bommen.
KU Energinotat, utarbeidet av Usman Dar og Lars Bugge.
KU Landbruk, utarbeidet av Vibeke Arnesen.
ROS analyse og Stedsanalyse: Ingeniørservice AS.
Utarbeidet av Synne Aagesen og Jonas Grytnes.
Vurdering av trafikkstøy i regulering: Norconsult AS.
Utarbeidet av Hans Magnus Hopen.
Utvidelse av kjøpesenteret Alti Farmandstredet med boliger og næring i Tønsberg sentrum
Næringslokaler i første og andre etasje. Kontor, tjenesteyting og boliger fra tredje til åttende etasje.
Nybygget på 7.550 kvadratmeter skal fordels på:
- 2.600 kvadratmeter forretning/servering.
- 1.900 kvadratmeter kontor, service eller annen tjenesteyting.
- 2.100 kvadratmeter leiligheter.
- 950 kvadratmeter fellesarealer.
Gnr. 1002 bnr 8, 9, 193, 455 og 584.
Utvidelse av skole og barnehage i Barkåker
Skolen skal utvides med nye undervisningslokaler og gymsal. Den eksisterende skolen
skal rehablititeres og barnehagen skal utvides med et mindre tilbygg.
Prosjektering naturmangfold/ biologi- reguleringsplan: Asplan Viak AS, kontaktperson Halvard Holtung.
Nybygg av solkraftverk i Tønsberg
Solkraftverket er meldt med installert effekt 12 MWp og en forventet årlig energiproduksjon på 13,3 GWh. Solkraftverket vil ha et arealbeslag på 115 dekar.
Nybygg av vann og avløpsledning i Sem, Tønsberg
Hensikten med planarbeidet er å tilrettelegge for sikker fortau/ gang- og sykkelforbindelse for myke trafikanter. I tillegg vil lokalisering av busslommer og utforming av disse bli oppgradert etter dagens standard. Det som også utløser krav til detaljregulering er pågående planlegging av VA-anlegget i planområdet og økonomiske gevinster dette gir å regulere anlegg for gang og syklende samtidig. Det vil i innledende fase gjennomføres en mulighetsstudie for å se på flere alternativer for løsninger. I dag er det ikke kommunalt avløp for bebyggelsen i området, og det anses som nødvendig å etablere nytt vann- og avløpsanlegg. 2,5-3 km.
Utbygging og tilrettelegging av fortau og gang- og sykkelvei i Sem, Tønsberg
Hensikten med planarbeidet er å tilrettelegge for sikker fortau/ gang- og sykkelforbindelse for myke trafikanter. I tillegg vil lokalisering av busslommer og utforming av disse bli oppgradert etter dagens standard. Det som også utløser krav til detaljregulering er pågående planlegging av VA-anlegget i planområdet og økonomiske gevinster dette gir å regulere anlegg for gang og syklende samtidig. Det vil i innledende fase gjennomføres en mulighetsstudie for å se på flere alternativer for løsninger. I dag er det ikke kommunalt avløp for bebyggelsen i området, og det anses som nødvendig å etablere nytt vann- og avløpsanlegg. 2,5-3 km.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.