Alle planlagte byggeprosjekter i Bamble
Nybygg av boligområde i Langesund
BK1= 2 huskropper, 3 etasjer+ loft,
BK2= 1 huskropp, 3 etasjer+ loft,
BB1= Min. 2 huskropper, 5 etasjer+ loft,
K8= Min. 2 huskropper, 6 etasjer+ loft, boliger og forretning/annen tjeneteyting,
BB2= Min. 3 huskropper, 4 etasjer+ loft,
UT1-2= lekeplass
100-110 boenheter.
Trinnvis utbygging.
Etablering av gang- og sykkelløsning langs Fylkesveg 363 (tidligere E 18) i Bamle
Gang- og sykkelløsning på to strekninger langs fv. 363 (tidligere E 18) fra Bamble kirke til Grindbakken. Planen vil omfatte en gang og sykkelløsning fra Bamble kirke til den gamle avkjøringen til Valle, og en gang og sykkelløsning fra Åbykrysset til Grindbakken. Hensikten er å bedre trafikksikkerheten for gående og syklende. Det er ønskelig med fullgod gang- og sykkelveg på begge strekningene, men lokale tilpasninger kan gjøres.
Nybygg av høydebasseng på Kjerra/Tveten
Det skal etableres et nytt høydebasseng på Kjerra/Tveten. Bassenget skal ha et volym på 1 500 m3, og med et vannspeil på kr. 90-100. Bassenget vil sørge for stabil og sikker vannforsyning langs hele kysten, tilbake til Rugtvedt og opp mot Rønholt- Feset- Langrønningen. Tiltaket inkluderer nødvendig ledningsnett.
Nybygg av høydebasseng på Åstadheia, Stathelle
Det skal etableres et nytt høydebasseng på Åstadheia. Bassenget skal ha et volym på 2 000 m3, og med et vannspeil på ca. kt 80. Bassenget vil bli et viktig punkt i vannforsyningen langs kysten og vestre deler av kommunen. Ledningsnett er allerede etablert, så tiltaket inkluderer kun høydebassenget.
Åpning av avkjørsel og stenging av innkjøring i Bamble
Reguleringsendringen har som hensikt å åpne tidligere avkjørsel mellom Tønderveien og parkering ved Kiwi og Europris ved Grasmyr innenfor deler av gbnr. 26/1. Erfaringer fra den nye trafikksituasjonen viser at det er utfordringer knyttet til logistikk og trafikksikkerhet. Det er forsøkt å finne en trafikksikker løsning for organisering av
parkeringsplassen med ny innkjøring. Som følger av faste installasjoner (hovedsakelig ladestasjon for elbiler) er det ikke funnet noen arealeffektiv og trafikksikker organisering.
Som følger av dette er det ønskelig å gjennomføre en reguleringsendring for å åpne tidligere avkjørsel, og stenge innkjøring.
Vil du vite mer om disse prosjektene? Kontakt oss i dag!
Vi gir det et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og har den mest omfattende overvåkningen av prosjektmarkedet.