Riksveg 862 tunnel- og vegforbindelse fra Breivika til Langnes i Tromsø
Bygge ny tunnel fra Breivika til Langnes, og ny hovedveg videre til flyplassen i kulvert under den planlagt utvidede rullebanen. ​
Ny bru til Kvaløya i Tromsø
Tiltak ​ Bygge ny bru til Kvaløya fra Langnes til Selnes. ​ Avgrensning​ Fra kryss mot flyplassen til Selnes.​ Ca. 1,6 km.​
Nybygg av 420 kV kraftledning mellom Lebesby og Seidafjellet, Varangerbotn
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 74 km.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Nye transformatorstasjoner i Lakselv, Lebesby og i varangerbotn. 420 kV. Del av ny kraftledning Skaidi - Varangerbotn.
Ny tunnel på E10 Fiskefjord Øst i Tjeldsund
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredfaktor høy. 1492m.
Rassikring/ny tunnel på Rv 93 Kløfta i Alta
Skredtype snø, stein. Skredfaktor middels. 100m
E10 Tjeldsund-Gullesfjordbotn-Langvassbukt, Hålogalandsvegen, forberedende arbeider
Flytting av høyspentlinjer, strømforsyning, særskilt granskning av kulturminner og grunnerverv.
Nybygg av kraftverk mellom Lebesby og Tana kommuner i øst og Porsanger kommune i vest
100 til 267 vindturbiner. Mellom 3 og 8 MW per turbin, samlet effekt ca 800 MW. Areal ca. 78 km2.
Nybygg av havne- og næringsområde i Sør-Varanger
De har planer om å bygge ut omtrent én million kvadratmeter med kai, vei og infrastruktur rett rundt odden fra Kirkenes sentrum. Utbyggingen skal skje gradvis. I første trinn er det snakk om å utvikle omlag 300 mål med kaiområde. Det første trinnet som vi må få på plass er en ordentlig veiforbindelse med kaifront. Med kai, vei og område, så vil det nok koste 300-400 mill. kr.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7886 (tidligere fv. 277) Husa i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 369m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 87 Postvollan-Rødbergan i Balsfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1800m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 83 Gamvik i Kvæfjord
Fylkesveg 83. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 193m.
Riksveg 862 Breivika til Langnes i Tromsø, Tiltakspakke Langnes
Etablere tiltak som gir gode forhold for gående, syklende og busspassasjerer når den nye tunnelen mellom Breivika og Langnes åpner. ​
Rassikring/ny tunnel på Fylkesveg 883 Skillefjord nord i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, løsmasse. Skredfaktor middels. 2850 meter.
Nybygg av tunnel og veg på Fv 863 mellom Ringvassøya og Reinøya, kontrakt T01/T02
8500m hovedveg, 500m andre veger, 5m bru, 2740m tunnel under Langsundet, T8,5.
Ny tunnel på E6 Mettevoll i Nordreisa (2 rasløp)
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1127m. Ved oppstigning Kvænangsfjell vest. Tunnel, portal, tilpassing av veg.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Silsand-Mefjordaksla-Brensholmen
Ny ca. 50 km lang 132 kV kraftledning fra Silsand transformatorstasjon, via nye Botnhamn transformatorstasjon til Brensholmen transformatorstasjon. Ny 132/22 KV transformatorstasjon i Kjosen ved Botnhamn.
Nybygg av kraftledning i Skaidi
Spenningsnivå: 420 kV. Antall kilometer: 80 km. Berørte kommuner: Lebesby, Tana og Nesseby.
Utbedring av Fylkesveg 848 Seglstein i Ibestad, parsell Aspelia-Sæter
Sikring areal til tunnel kombinert med ny veg. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 64m.
Rassikring/tunnel eller overbygg på Fylkesveg 7810 (tidligere fv. 152) Salangslia I i Salangen
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 253m.
Utbedring av vei i Finnsnes
Mulig denne vil inngå i en bypakke.
Ny tunnel på E6 Grasnes-Bikkavollen (Vassbergan) i Storfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-29. Skredtype snø. 300m. Skredfaktor høy.
Rassikring på Rv 85 Gullesfjord III i Kvæfjord
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø- og sørpeskred. 150m. Skredfaktor middels.
Nybygg av 132 kV kraftledning mellom Bardufoss - Finnfjordbotn
Melding med forslag til konsekvensutredning ligger til behandling hos NVE. 32 km ledning. To alternative traseer. Planlegger å skifte ut den eldste av de to eksisterende linjene (byggeår 1962) men en ny 132 kV kraftledning med overføringskapasitet på 329 FeAl. Mastene bygges av brunfarget komposittmateriale eller som limtremaster med en høyde på 16-25 meter. Kraftledningen vil berøre kommunene Målselv, Sørreisa og Lenvik. Avhengig av trase som velges så ligger ca 10 km i Målselv kommune, ca 20 km i Sørreisa kmmune og 2 km i Lenvik kommune. Det antas at byggingen vil gå over en periode på ca 12-18 månader. Kostnad er ukjent.
Etablering av overbygg på E8 Lavangsdalen i Tromsø
Skredfaktorkategori middels. 318m lengde. Skredtype, snø.
Utbedring av Fylkesveg 98 Ifjord-Lakselv
13 mil. I Handlingsprogram for fylkesveg 2019-2022.
Nybygg av kraftledning i Kvalsund
Antall kilometer: ca 54 km. Spenningsnivå: 420 kV. Stasjoner: Hyggevatn og Skaidi stasjon må utvides med 420 kV transformering. Kommuner som berøres: Kvalsund og Hammerfest kommuner (sammenslått fra 2021).
Ny bru på Fylkesveg 7768 (tidligere fv. 57) Grøtfjorden i Tromsø
Fjordkryssing til Tromvik. Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, sørpe, stein. Skredfaktor høy. 70m.
Rassikring/overbygg og fanggjerde på Fylkesveg 8830 (tidligere fv. 19) Store Lerresfjord sør I-IV i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor høy. 190m.
Rassikring/tunnel og voll på Fylkesveg 7908 (tidligere fv. 301) Legda I-VI i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein, flom. Skredfaktor lav. 230m.
Rassikring/utflytting av veg og voll på Fylkesveg 862 Kattfjordeidet I-III i Tromsø
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 30m.
Rassikring/overbygg på Fylkesveg 7874 (tidligere fv. 263) Liskardfjellet i Lenvik
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 520m.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 7864 (tidligere fv. 243) Sifjordskaret I-III i Torsken
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 233m.
Rassikring/ny tunnel på Rv 94 Leirvikfloget i Hammerfest
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 413m. Skredfaktor høy.
Rassikring/tunnel på Fylkesveg 862 Tungeneslian i Berg
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø. Skredfaktor middels. 320m.
Nybygg av damturbin som drives av energi fra smeltverk ved Skallelv på Vadsøya
Hele prosjektets ca totalkostnad er ca 2 miljarder.
Drift og vedlikehold på riksveger og riks-g/s-veger i Sør-Troms
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på riksveger og riks-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner, i Storfjord, Balsfjord, Tromsø, Målselv og Bardu kommuner
Nybygg av vindkraftverk i Tromsø
20 turbiner med en total installert effekt på 60 MW.
Grensesamarbeid om vann og avløp langs Tanavassdraget i Karasjok kommune
Samarbeid mellom Tana-, Utsjoki- og Karasjok kommune.
Etablering av ladeinfrastruktur for elektriske busser i Troms og Finnmark fylkeskommune
Troms og Finnmark fylkeskommune v/avdeling for samferdsel skal ut på konkurranse på ladeinfrastruktur for elektriske busser. I den forbindelse ønsker vi å invitere alle interessenter til å sende høringsinnspill på den foreløpige kravspesifikasjonen som er utarbeidet samt andre innspill som kan være nyttig.
Opprusting for busstrafikk fra Mellomvegen til lyskrysset ved sentrumstangenten i Tromsø
Tiltak : - Ruste opp Strandvegen for busstrafikk. ​ - Etablere holdeplasser begge sider av vegen.​ - Etablere sammenhengende sykkelveg med fortau. ​
Oppgradering av Rv 94 Stallogargotunnelen i Kvalsund
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 2298m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Oppgradering av E69 Nordkapptunnelen (undersjøisk tunnel)
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 6870m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Oppgradering av E69 Honningsvågtunnelen i Nordkapp
En av tunnelene over 500 meter som må oppgraderes for å tilfredsstille tunnelsikkerhetsforskriften. 4440m. I tunnelutbedringsprogrammet, planlagt gjennomført 2020-2023.
Driftskontrakt 5438 Varangerhalvøya i Troms og Finnmark, 2023-2028
Oppdraget omfatter drifts og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene. Dette er på fylkesveger med tilhørende sideområder, utstyr og installasjoner i Gamvik, Lebesby, Båtsfjord, Berlevåg og Tana kommuner.
Sykkelveg med fortau rundt Nordspissen i Tromsø
Tiltak ​ Bygge sykkelveg med fortau langs Skattøravegen/Ringvegen til Hamna. Avgrensning​ Fra Håndverkervegen til Bjørnebekkvegen Ca. 3,8 km. ​
Utbedring, oppgradering og sikkerhetstiltak fra Gimlevegen til Håndverkervegen i Tromsø
Tiltak ​ - Ny hovedveg mellom Gimlevegen og Nordøyavegen, som avlaster dagens veg på strekningen.​ - Samtidig skal vi tilrettelegge for gange, sykkel og buss på eksisterende veg fra Gimlevegen til Håndverkervegen.
Rassikringstiltak på Fv 91 Breivikeidet bru-Hov
ÅDT 800. 7,5 km. Skredsikringsprosjekt Troms 2014-2023. Skredtype snø. Prioriteringstall 2,81. Breivikeidet I-III-Graselva.
Kollektivfelt og trafikksikkerhetstiltak i Tromsø
Utvidelsen har som hovedmål å etablere kollektivfelt, sykkelfelt og fortau langs Stakkevollvegen fra krysset mot Johan Jensens gate ved rundkjørningen i Hansjordnesbukta i sør til Tverrforbindelsen/Erling Kjeldsnes veg i nord. 2,2 km.
Utbedring av E8 Giæverbukta terminal i Tromsø
Tiltak : - Utbedre dagens bussterminal i Giæverbukta:​ - Bedre inn- og utkjøring i begge rundkjøringene.​ - Etablering av sentraløy for passasjerer. Gravearbeid (ca 5000m2), Brubygging (ca 17 meter), Omlegging av eksisterende infrastruktur og koordinering mot berørte etater. Detalj prosjektere og etablere fjernvarme tining, drens og overvanns håndtering, Asfalt/Stein/Betong legging (ca.4500m2), Etablering av 2 stk venterom, 1 stk buss skur og 1 stk sanitærbygg med 5 toaletter og teknisk rom. Elektroarbeider.
Rassikring/støtteforbygning, snøskjerm og fangvoller på Fylkesveg 882 Hamnbukt/Stranda i Loppa
Skredtype snø. Skredfaktor middels. 1500m snøskjerm og 1500m støtteforbygninger. I tillegg vurderes det 200m fangvoll. 850 meter tunnel.
Rassikring på Fylkesveg 882 Leirvika i Loppa
Støtte forebygninger og/eller fanggjerder for stein og snø. Det er planlagt en 700 m lang tunnel.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 1
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 2
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Utbedring og breddeutvidelse av E6 Olsborg-Heia i Målselv/Balsfjord, delstrekning 3
Delstrekning 1 Solør–Skardelva. Delstrekning 2 Olsborg-Solør. Delstrekning 3 Skardelva-Heia/Myre.
Utdyping av farled, Tjeldsundet i Harstad
Prosjekt foreslått for perioden 2018-2023.
Utflytting av veg, voll mm på E69 Skipsfjorden I, Magerøya i Nordkapp
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype snø, stein. 400m. Skredfaktor middels.
Forlengelse av overbygg og skedevoller på E6 Njirran øst i Alta
Skredsikringsbehov for Region nord 2018-2029. Skredtype sør. 475m. Skredfaktor høy.
Etablering av cruise- og flerbrukskai i Bukta, Alta kommune
Områdeplan: Bukta industri- og kommunikasjonsområde.

Gratistilbud
til bedrifter!

Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.