Alle planlagte anleggsprosjekter i Trondheim
Opparbeidelse av infrastruktur og utomhusarbeider i forbindelse med bygging av campus på Gløshaugen i Trondheim
Gnr./bnr. 0/0, 404/370, 405/14, 16, 46, 47, 50, 51, 54, 177, 181, 183, 193, 194, 195,
201, 202, 203, 207, 208, 209, 228, 230, 234, 235, 237, 406/7 og 407/56.
Prosjekteringsgruppen bak prosjekt NTNU Campussamling består av Rambøll Norge og C.F. Møller Architects med følgende underrådgivere:
Fabel Arkitekter (NO).
Oslo Works (NO).
Mtre (DK).
Rolvung og Brøndsted Arkitekter (DK).
Aas-Jacobsen (NO).
Henning Larsen (NO).
Etablering av sykkelveg og fortau i Trondheim
I første omgang skal det utarbeides reguleringsplan for strekningen strekningen Sigurd Jorsalfars veg: Lillebergvegen - Brøestvegen. Det skal reguleres inn sykkelveg med fortau. Totalt ca 900 meter. Det er lagt inn opsjon på byggeplan.
Nybygg av transformatorstasjon i Trondheim
Etablering av ny stasjon som erstatning for eksisterende stasjon som ska tas ut av drift.
Inntil 3 stk. 132/11,8 kV transformatorer
• 1 stk. 132/66 kV MVA transformator
• 132 kV GIS-anlegg med dobbel samleskinne
• 1 stk. 66 kV spole
• 12 kV anlegg med dobbel samleskinne
• 2 stk. 12 kV kondensatorbatteri
Det er vurdert alternative løsninger for bygging av nye Buran transformatorstasjon
Nybygg av park og parkeringsplass samt ombygg av gate og park i Trondheim
Formannskapet godkjente etablering av park på Bakklandstorget, oppgradering av Bakklandstorget, oppgradering av Øvre Bakklandet og Nedre Bakklandet fra Lillegårdsbakken til Nygata, og HC parkering og tjenestebilparkering på Øvre Bakklandet 52. Asplan Viak har tidligere utarbeidet et skisseprosjekt som må ligge til grunn for oppdraget. Skisseprosjektet er politisk forankret og det er lite rom for endringer. Dette oppdraget er å videreutvikle eksisterende skisseprosjekt som tilhører gateutforming i Øvre Bakklandet og Nedre Bakklandet fra Lillegårdsbakken til Nygata, etablering av HC parkering, sykkelparkering og tjenestebilparkering på Øvre Bakklandet 52, og resterende areal av Bakklandstorget. Det er avgjørende at gata utformes til å prioritere myke trafikanter og at Bakklandstorget oppleves som en helhetlig og universelt utformet byrom.
Etablering av infrastruktur til nybygg av leiligheter og rekkehus i Overvik, del 3 m.fl.
Størrelsen på planområdet er ca 206 daa. Planområdet omfatter i sin helhet eiendommer gnr/bnr. 20/99 og 20/104 samt deler av eiendommer gnr/bnr. 17/143, 19/3, 19/110, 19/111, 20/1, 20/101, 20/105, 20/107, 20/109, 21/1, 21/3, 21/58, 21/61 og 21/86.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger i Trondheim
Hensikt med planen er å legge til rette for mellom 150 - 180 boenheter hovedsakelig i leilighetsbygg, og noen rekkehus lengst i nord. B1 nord planlegges tilrettelagt for rekkehusbebyggelse i to til tre etasjer og et leilighetsbygg i tre til fire etasjer med om lag 32 boenheter. På felt B2 tilrettelegges det for leilighetsbygg på tre til seks etasjer langs hovedvegen. Leilighetsbyggene skjermer det vestvendte uteområdet fra støy. Inne i tunet tilrettelegges det for noen rekkehus som en videreføring av bebyggelsesstrukturen i felt B1.
Nybygg av kaianlegg med molo i Trondheim
Gnr/bnr 413/173, 413/174, 413/142, 413/21, 413/172, 413/110 og 413/119.
Ca. 91,3 daa. Hensikten med planen er at Ladekaia skal bli et godt opparbeidet friområde med tettere tilknytning til sjøen. Planen legger til rette for opparbeiding av molo med kaianlegg for rutebåt, tiltak for å bedre universell tilgjengelighet til kaiområdet og et nytt bygg for vare- og avfallshåndtering tilknyttet kafédriften på Ladekaia. Landarealet skal fortsatt være friområde.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkeus/boliger i kjede i Trondheim
Gnr 39 bnr 73, 74, 75 m.fl. Hensikten med planforslaget er å legge til rette for etablering av rekkehus/ boliger i kjede, med tilhørende uteareal og internvei. Boligene vil ha en høyde på inntil tre etasjer.
Det er sikret oppført minimum 21 enheter i planområdet. Illustrasjoner av forslag til ny bebyggelse viser 31 nye boliger i form av eneboliger i rekke
Etablering av gang-og-sykkelvei med fortau i Trondheim kommune
Bromstadruta er ca. 2,7 km lang og går fra Persaunvegen gjennom Fernanda Nissens veg til Bromstadekra med tverrforbindelse til Bromstadvegen, Tungasletta, Ingvald Ystgaards veg til Granåsvegen frem til Øvre Granåslia. Prosjektet har som mål å sikre et sammenhengende hovednett for sykkel som gir god framkommelighet for syklister og gående, og som oppleves trygt og trafikksikkert for alle.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av boliger, forretning mm i Klæbu
Hensikten med planarbeidet er å etablere boliger ca. 10.000 m2 BRA totalt med ca. 143 stk. boenheter og med minimum ca. 5.000 m2 BRA uteareal, dagligvare på ca. 1.300 m2 BRA og ca. 500 m2 BRA med andre lokalservice funksjoner. I planinitiativet er det skrevet næring, men næring omfatter andre underformål.
Ny hovedsykkelveg langs Fylkesveg 6682 i Bjørndalen fra Heimdal til Selsbakk i Trondheim kommune
Detaljregulering av hovedsykkelveg langs fv. 6682 fra Heimdal til Selsbakk. Strekningen er en del av sykkelruta «Heimdalsruta».
Hovedformålet med planarbeidet er å forbedre denne strekningen av Heimdalsruta som en del av et sammenhengende hovednett for sykkel i Trondheim kommune. Planarbeidet skal bidra til å sikre fremkommelighet, trafikksikkerhet og opplevd trygghet hos trafikanter, med forbedring av dagens situasjon ved at gående og syklende separeres, og gjennom at kryss forbedres. Strekningen skal utvikles som et mer attraktivt område for myke trafikanter. Strekningen vil knytte bosatte og arbeidsplasser i Heimdal sentrum, Saupstad, Kolstad, Vestre Rosten, Flatåsaunet og Romolslia bedre til Trondheim sentrum.
Etablering av avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken, etappe 4, del 1
Ladebekken-Rosenborg Etappe 4 er siste planlagte etappe i totalprosjektet Ladebekken-Rosenborg, som skal bygge et avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken.
Det skal tilrettelegges for separering av spill- og overvann i avløpssonen, samt avlaste overløpsdrift i pumpestasjonen PA 31 Ormen Langes veg. Samtidig skiftes nødvendige vannledninger.
Etablering av avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken, etappe 4 Del 2
Ladebekken-Rosenborg Etappe 4 er siste planlagte etappe i totalprosjektet Ladebekken-Rosenborg, som skal bygge et avskjærende selvfallssystem fra Rosenborg til Ladebekken.
Det skal tilrettelegges for separering av spill- og overvann i avløpssonen, samt avlaste overløpsdrift i pumpestasjonen PA 31 Ormen Langes veg. Samtidig skiftes nødvendige vannledninger.
Etablering av ny avløpspumpestasjon, adkomstveg og VA-anlegg i Trondheim kommune
Entreprisen omfang:
Prosjektering, levering, nedsetting og igangkjøring av komplett ny pumpestasjon
Prosjektering og bygging av VA-anlegg
Prosjektering og bygging av ny adkomstveg
Prosjektering og bygging av utomhusarealer
Detaljprosjektering og levering av overbygg med offentlige toaletter
Fjerning av eksisterende stasjon.
Etablering av sykkelveg og fortau i Trondheim
I første omgang skal det utarbeides reguleringsplan for strekningen Blussuvollsbakken: Nordahl Bruns veg - Kong Inges gate og strekningen Sigurd Jorsalfars veg: Kong Inges gate - Harald Bothners veg. Det skal reguleres inn sykkelveg med fortau. Totalt ca 400 meter. Det er lagt inn opsjon på byggeplan.
Opparbeidelse av vei, vann- og avløpsanlegg i Trondheim kommune
Prosjektets beliggenhet er langs Vollabakken fra Klostergata/Christian Frederiks gate, og langs Øvre Bakklandet til Lillegårdsbakken. Hele strekningen er ca. 510 m. Prosjektets resultatmål er å etablere ny spesifisert løsning for trafikantene på hele strekket, separere VA-anlegg og legge ny vannledning i sørlig del, ca. 225 m, og legge ny vannledning lengst nord, ca. 220 m.
Opparbeidelse av infrastruktur for nybygg av rekkehus i Trondheim
Ny bebyggelse foreslås som 12 rekkehus, fordelt på tre rekker. Det planlegges i tillegg for en boenhet i eksisterende våningshus, og en boenhet i eksisterende anneks, totalt 14 boenheter. Rekkehusene knyttes sammen med en intern gangvei som er kjørbar frem til eksisterende eiendommer. Det legges opp til felles uteoppholdsareal på to nivåer grunnet interne høydeforskjeller på tomten. Planforslaget forutsetter at eksisterende bolig i Bukkvollan 1 rives, mens verneverdig gårdstun i Gamle Oslovei 37 bevares og sikres med hensynssone bevaring kulturmiljø i planens bestemmelser. Planen åpner for etablering av parkeringskjeller, og sikrer utbedring av fortau langs deler av Bukkvollan, Havstadvegen og Gamle Oslovei.
Oppgradering av underganger i Trondheim kommune
Undergangen på Heimdal stasjon og Gregus gate skal oppgraderes slik at det blir tryggere og mer attraktivt å ferdes der. Undergang i Gregus gate skal få ny belysning, nymalte vegger, ny elektrisk gatevarme både i trapp og undergang og nytt tak over inngang fra Gregus gate. Snarveg fra undergang til Biskop Sigurds gate skal også få en ny trase med ny oppbygging, belysning og nytt fletteverksgjerdet. Undergang på Heimdal stasjon skal få ny belysning.
Gratistilbud
til bedrifter!
Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.